Egy új, egyelőre el nem nevezett sportmotor terveit kezdte el megmutatni a kínai QJ Motor. A Qianjiang újdonsága a hírek szerint 550 köbcenti lesz, ami a szemünknek szokatlan méretezése ellenére ismerős konstrukciót vesz elő. A felénk elsősorban a Benelli TRK 502-ből, esetleg Leoncino 500-ból megismert kéthengeres 554 köbcentire növelt változatát fogják használni. Azt, amit az MV Agusta Lucky Explorer 5.5 számára gondoltak újra.
A több, mint egy kisrobogónyi, azaz mintegy 51 köbcentiméternyi hengerűrtartalom növekedés természetesen a motor erejét nem hagyná változatlanul. A 499-ről felerősített blokkhoz 48 helyett már 56 lóerőt és 54 Nm-t társítanak.
Ezzel a motor ugyan elveszíti azt a lehetőséget, hogy A2-es jogosítvánnyal lehessen vezetni, de erre várhatóan a gyári fojtás lesz a megoldás. Az 550-es QJ-nak akadnak ígéretes részletei. A radiálisan rögzített féknyergeket a Brembo szállítaná, a fordított villákat a KYB. Az acél vázhoz egykaros lengővilla csatlakozik. Sportmotoros megjelenése ellenére – a kategóriát tekintve – a kormány magasra, a lábtartók alacsonyra kerülnek, azaz felhasználási területét tekintve leginkább a CBR500R-hez és a CBR650R-hez állhat közel. Az európai piacon várhatóan Benelli Tornadóként fog megjelenni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »