Valamikor decemberben kezdte el felvezetni a Brabus német tuningcég, hogy egy motorral is készülnek 2022-re. Az autó – és frekventáltan Mercedes – átalakításokban utazó csapat egy KTM-et választott első megpiszkálandó motorkerékpárjául. Az alany eredetileg 1290 Super Duke R-ként látta meg a napvilágot, hogy aztán alapos és látványos dizájnátalakításon essen át.
A legszembeötlőbb változás, hogy a jellegzetes osztrák fejidomot a saját ízlésükre szabták. De nem mentek messzire a Brabus munkatársai. Az új darabot a Husqvarna Svartpilen/Vitpilen párostól hozták el, amivel egycsapásra hasonlóvá is vált a korábban már belengetett 1301-es Vitpilenhez. Még a színválasztás is stimmel.
Lefelé fordított kerek tükröket raktak rá, amik az új fényszóróval együtt olyan hatást hoznak elő a motor frontjából, mintha egy áldozatát kereső sólyom sziluettjét látnánk. De látványosak a két oldalra helyezett karbon légbeömlők is. Az ülést fűthetőre cserélték, alatta pedig új szénszálas elem kapott helyet.
A motorhoz saját kipufogót társítottak, ami szintúgy hozzájárul a motor optikailag rövid, agresszív formavilágához, a felniket pedig kilencküllősre cserélték. A motor teljesítményéhez nem nyúltak, de a menetkész tömegét sikerült 205 kilóra faragni, ami a 180 lóerő mellett elég bitang ígéret. A Brabus 1300 R-ből mindössze 154 darabot gyártanak. 77 pirosat és 77 feketét, amelyek már előrendelhetőek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »