2022-ben jelentősen bővül, fejlődik korunk legkeresettebb túraenduró szegmense. Összesen hat olyan, az európai piacot is érintő modell jelenik meg, amelyek túlmutatnak az egyszerű frissítésen.
Az Aprilia november elején elkezdte felvezetni a 660-as, kéthengeres blokkja köré épített ADV motorját. A Tuareg sorkettes motorja 80 lóerőt és 70 Nm forgatónyomatékot biztosít.
Technológiai felszereltségén túl a motor 186 kilogrammos tömege is ígéretes. Az elől 21-es, hátul 18-as kerekek is jelzik, hogy a terephasználat lehetőségével komolyan számoltak az olaszok.
A svéd Husqvarna cég első túraendurója, a Norden 901 nem más, mint egy különleges KTM 890 Adventure. Annak teljesítménye (103 Le) és nyomatéka (100 Nm) változatlanul tovább öröklődött.
Amiben az idomzaton kívül más, az a futómű. A Norden 15, valamint 20 milliméterrel hosszabb lábakon áll a 890 Adventure 200-as rugóútjaihoz képest. Az ABS kanyarérzékeny, a világítás LED-es, a gyorsváltó pedig része az alapárnak.
A Benelli középnagy túraendurója az EICMA-n debültált, bár a legtöbb információ már a megjelenés előtt kikerült. Hamarosan elkészülnek az első sorozatgyártott modellek is. Egészséges 76 lóerővel és 67 newtonméterrel érkezik.
Könnyű ugyan éppenséggel nem lesz, szárazon 226 kiló, de a TRK erényeit az árban, felszereltségben és nagyfiús kiállásban kell keresnünk. 7″ TFT kijelzővel, Brembo fékekkel érkezik.
A Lucky Explorer egy kicsit kakukktojás, hiszen az MV Agusta új túraenduró motorjai még nincsenek készen. Ráadásul egyből kettő is akad itt.
A 9.5 háromhengeres, 123 lóerős blokkal, az 5.5 550 köbcentis, soros kéthengeres, a kínai Qianjianghoz köthető blokkal érkezik, ami az adatai alapján a Benelli TRK 502-vel mutat rokoni szálakat. Az ígéretek szerint még 2022-ben, de legkésőbb 2023-ban beindul a sorozatgyártás.
A Tiger 1200 is egy kicsit kakukktojás, hiszen egy modellfrissítésről beszélünk, de a britek itt akkorát újítottak, hogy érdemes inkább új modellként tekinteni az új egykettesre. A váz, a futómű, a blokk és a dizájn is új.
A Tiger öt felszereltségben érkezik aszfaltos és off-road kivitelben is, de komoly fegyvertény, hogy már az alapváltozatnak tekinthető GT is félaktív Showa lábakon áll.
Az MV Agustához hasonlóan a Ducati is a Dakar járta Cagival Elefantokhoz köti az új túraenduróját. Annyira, hogy a DesertX esetében a közúti használat inkább tűnik marginálisnak az off-road képességek hangsúlyozása mellett.
A DesertX-ben a Monsterekből ismert Testasretta 11 blokk dolgozik, amely 110 lóerős, míg legnagyobb forgatónyomatéka 92 newtonméter.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »