Japán. 2021 év vége, a mérsékelten izgalmasra sikerült EICMA után nem sokkal. A Honda egy új naked motor szabadalmaztat, amely sok hasonlóságot mutat az 1100 Rebellel. Azaz megkezdődött a szokásossá vált körforgás. A gyártó elkezdi úgy felvezetni a kifutott CB1100 utódját, mintha itt most valami óriási varázslat, egy gyökeresen új motor érkezne, amitől a torkunkban kell dobogjon a szívünk. Pedig az NT1100 után szinte jóslatszerű, hogy csupasz fronton is ki kell tölteni a kínálati lyukat egy Africa Twin alapú platform motorral.
Csak ez ezúttal mezítelen lesz. A puritán naked motorra a japán motormárkák gyártói szócsöveként is tekinthető Young Machine magazin GB1100 néven hivatkozik az egészen komoly sikereket elérő kisebbik testvér, a GB350 után. Lehet benne realitás, ilyen névvel kevesebbek szemét szúrhatja, hogy a soros négyhengeres erőforrás sorkettőre változik.
Azaz amennyiben minden előrejelzés maradéktalanul megvalósul, akkor az Africa Twin 1084 köbcentis kéthengeres blokkját kapja, amely mondjuk az NT1100-ban 102 lóerőt ad le 7500-as fordulaton, a 104 newtonméteres forgatónyomaték pedig 6250-nél érkezik meg. Ebben az esetben opcióként egészen biztosan elérhető lesz hozzá a duplakuplungos automata váltó, azaz a DCT.
Fotó: Young Machine
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »