A félvezetőhiány a motorgyártást súlyosan érinti. Pontosabban a motorkerékpár ipart is. A világ gyártói kezdenek kifogyni a magnézium készletekből. De miért baj ez? Mert nem tudsz majd űberkönnyű magnézium Marchesini felnit vásárolni majd? Ennél egy kicsit tovább mutat a gond, mert a magnézium az alumíniumipar fontos alapanyaga.
A magnéziumot felhasználják a váz, a felni, a blokköntvények, de még a futóműalkatrészek gyártásában is. Csakhogy a világpiac mintegy 85 százalékát Kína látja el magnéziummal, ők pedig az ország energiaválsága következtében leállítottak 35 öntödét. Az 50-ből.

Az Európai Autógyártók Szövetsége – azaz az European Automobile Manufacturers Association – arra figyelmeztet, hogy a raktárkészletek leapadtak. Azaz baj lehet. Majd valamikor? Ó nem. Hanem november végén, aminek eredményeképpen számos gyártósor leállhat és megannyi munkahely szűnhet meg. Egy biztos hölgyeim és uraim: a motorok ára ettől nem lefelé fog elindulni.

Cimkék:
A cserélhető akkumulátorok technológiája tűnik a legjárhatóbb útnak az elektromos motorok hatékony térhódításának.
Elolvasom »Kamu kémfotók helyett profi képeket tettek közzé a könnyebbé és erősebbé váló Triumph Tiger 1200-ról.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »