A félvezetőhiány a motorgyártást súlyosan érinti. Pontosabban a motorkerékpár ipart is. A világ gyártói kezdenek kifogyni a magnézium készletekből. De miért baj ez? Mert nem tudsz majd űberkönnyű magnézium Marchesini felnit vásárolni majd? Ennél egy kicsit tovább mutat a gond, mert a magnézium az alumíniumipar fontos alapanyaga.
A magnéziumot felhasználják a váz, a felni, a blokköntvények, de még a futóműalkatrészek gyártásában is. Csakhogy a világpiac mintegy 85 százalékát Kína látja el magnéziummal, ők pedig az ország energiaválsága következtében leállítottak 35 öntödét. Az 50-ből.
Az Európai Autógyártók Szövetsége – azaz az European Automobile Manufacturers Association – arra figyelmeztet, hogy a raktárkészletek leapadtak. Azaz baj lehet. Majd valamikor? Ó nem. Hanem november végén, aminek eredményeképpen számos gyártósor leállhat és megannyi munkahely szűnhet meg. Egy biztos hölgyeim és uraim: a motorok ára ettől nem lefelé fog elindulni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »