Ez gyors volt. A tegnapi teaser videó után nem is lacafacázott a KTM és bemutatta az új RC390-et, valamint egyúttal a frissített RC125-öt is. A legfeltűnőbb változásokat már korábban is megfigyelhettük. Az átdolgozott idomzat, a jelenlegi osztrák formanyelvbe jobban illeszkedő fejidom és fényszóró nem csak dizájncélokat szolgálnak, hanem az aerodinamika oltárán is áldoztak a fejlesztőmérnökök. Emellett ezeket az idomokat könnyebb is lesz leszerelni.
A motor belbecse felé tartva azt láthatjuk, hogy a KTM-nél a legnagyobb hangsúlyt a tömegcsökkentésre helyezték a belépőszintű sportmotorjuk esetében. Itt vannak például a Moto3 stílus oltárán született felnik, amelyek nem pusztán parasztvakításilag kerültek a helyükre. Segítségükkel 3,4 kilogrammnyi rugózatlan tömeget spóroltak le az RC390-ről. A vázon további 1,5 kilogrammot fogtak, de még a Brembo származék ByBre fékek is egy egész kilóval könnyebbek, mint korábban.

Emellett teljesen állítható WP APEX személyre (és pályára) szabható első villák, valamint öt fokozatban állítható előfeszítéssel rendelkező, szintén WP APEX hátsó rugók kerültek az RC alá. A vízhűtéses blokk legnagyobb erénye, hogy az Euro5 bevezetésével sem veszített az erejéből. Elektronikai csomag területén viszont igazán 2022-es modellt mutattak be az osztrákok. Színes, telefonkapcsolatos TFT kijelző. Szem előtt tartva azokat, akik pályázni vennék az RC390-et, a dőlésszög-érzékeny ABS supermoto módban hátsó keréken lekapcsolható. A gyorsváltó viszont már feláras extra.

Cimkék:
Vigyázat, nem éppen úgy üvölt, akár egy vérbeli versenymotor! Européer hangélmény vár a KTM RC első teaser videójában.
Elolvasom »Arra jutottak a Honda háza táján, hogy nem kell budget cuccot rakni a motor alá attól, hogy 500-as és A2-es jogsival vezethető.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »