Nemrégiben számolt be róla a Főtér kolozsvári hírportál, hogy hiába van itt a június, a Fogarasi-havasokban hóvihar közepette végeznek a közútkezelők „sziszifuszi munkát.” A hírt mi is átvettük, hiszen minket is érdekel – sőt aktuálisan érint – hogy vajon mire is számíthatunk, amikor a júliusi túrát tervezzük. Szerencsére akadt egy szemfüles, közeli illetőségű csapat, akik ennyivel nem elégedtek meg. Elmentek személyesen is megnézni hogyan áll most a Transzfogaras.
Az Adventure Touring Hargita egy kalandmotoros brigád, akik leginkább videós formátumban örökítik meg az élményeiket, benyomásaikat, gondolataikat. A Facebook oldaluk szerint június 20-án nézték meg hogyan is áll a Havasokat átszelő DN7C és mi van azokkal a bizonyos nyolcméteres hófalakkal.
„Már rögtön a felvezető út alján tábla jelzi, hogy le van zárva a Fogarasi-havasokat átszelő DN7C jelzetű út, egészen a Bâlea-tóig. Tovább haladva viszont már nem csak tábla figyelmeztet erre, hanem az utat elzáró betonoszlopok is. Több motoros állt már itt, egymást segítve az útzár mellett, átemeltük a motorokat az akadályon, és haladtunk tovább felfele.” – írják. Tapasztalataik szerint még valóban tél van fent a hegyen. Sok még a jeges-vizes szakasz, de a kanyarokat is tarkítják fagyfoltok. A méteres hófalak azonban olvadóban vannak és állítólag már a munkagépeknek is csak mintegy 100 méternyi szakaszt kell megtisztítaniuk. Ezúton köszönjük az infót és a csodálatos fotókat!

Fotók: Adventure Touring Hargita Facebook
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Egyre több az arra utaló jel, hogy a Royal Enfield előáll egy erősebb, 650 köbcentis Himalayan modellel a közeljövőben.
Elolvasom »A Honda H'ness vagy CB350 vagy GB350 az a motor, amit még mindig várunk, hogy elhozzanak az európai piacra is.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »