Hihetetlen, hogy a naked- és sportmotorokon edződött MV Agusta első túramotorját is utolérte már a frissítés. Micsoda izgalom volt annak idején, hogy ezúttal túramotort készítenek! Mintha csak tegnap lett volna, hogy Mackó is tesztelte az egyik kivitelt. Aztán tessék, már egészen hozzászoktunk. A fejlesztés oka persze az Euro5-nek való megfelelési kényszer. A Russo, a Lusso (és persze az okoskuplungos Lusso SCS és RC SCS) is megújult.
A Supervelocében is doromboló 798 köbcentis sorhármas az eddigiekhez hasonlóan megmaradt a korábbi egészséges és fitt 110 lóerőnél. A forgatónyomatékról is inkább csak azt lehet elmondani, hogy az Agusta saját mérései és kommunikációja szerint a 3-6 ezres fordulatszám-tartományban 12 százalékkal több newtonméter játszadozik. Noha nincs olyan külföldi vagy hazai teszt, amelyben a zavaró alacsony fordulati, krúzolós tempónál jelentkező vibrációról olvastam volna, jó tudni, hogy ezen a téren is történt előrelépés.
Hagyományos Marzcocchi (elől) + Sachs (hátul) futóművet csak a Rosso kivitelben találsz. Minden más esetben Sachs félaktív cucc kerül alá. Fejlődött az eddig is tökéletes mókagenerátorként funkcionáló gyorsváltó. Kapott egy e-Novia dőlésszögérzékelőt, ezzel együtt befutott a kanyar-ABS és a dőlésérzékeny kipörgésgátló. A Turismo Veloce nem egy óriás, de sokaknak segíthet, hogy az ülésmagasság 20 milliméterrel csökkent, az ülés szivacsvastagsága azonban valamelyest nőtt.
Cimkék:
Az Bonneville modellek bemutatásakor azzal búcsúzott a Triumph, hogy áprilisban érkezik az új Scrambler család. Itt van.
Elolvasom »Egy 150 köbcentis robogó motor hajtja, lánctalpa van, rosszul fordul, de ha irányban van mindenen átmegy. Ez a Hamyak.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »