A koronavírus járvány harmadik, éppen tomboló hullámának megfékezése érdekében hozott kormányzati intézkedések ugyan közel sem olyan szigorúak, mint egy évvel ezelőtt voltak. Láthatóan igyekeznek nem teljesen leblokkolni a gazdaság vérkeringését – de rengeteg dolgot tilos most végezni, illetve számos helyre nem tudunk elmenni. Ezek elemezgetése nem a mi hatáskörünk, hiszen mi csak egy járművekkel foglalkozó szórakoztató magazin vagyunk. A közlekedésbiztonság azonban abszolút a mi asztalunkra tartozik. A korlátozások pedig ezt is érintik, hiszen konkrétan meg vannak tiltva a felnőtt oktatás körébe tartozó vezetéstechnikai képzések is. Nem is március 22-ig (mint jelenleg sok minden más), hanem április 7-ig. Az pedig jelenleg abszolút nem tudható, milyen korlátozásokat meddig fognak meghosszabbítani – ez nyilván a vírus alakulásán múlik. Éppen ezért a Motoros Érdekvédelmi Egyesület egy nyílt levél formájában fordul Orbán Viktor Miniszterelnök Úrhoz és az illetékes hatóságokhoz. A továbbiakat nem ragozzuk túl, következzen szó szerint a levél tartalma.
Tisztelt Orbán Viktor Miniszterelnök Úr,
Azért fordulok Önhöz, hogy a Magyar Közlöny 2021. év 36. számában megjelent 104/2021. (III. 5.) kormányrendeletet a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról felülvizsgáltatni szíveskedjen.
Levelet megkapja még, Dr. Balogh János, Országos Rendőrfőkapitány és Óberling József, Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője.
A 7. alcímben “az oktatással kapcsolatos ideiglenes védelmi intézkedések” alatt világosan megfogalmazzák, hogy a személyes jelenlétet igénylő (kontaktórás) foglalkoztatás jelenleg nem tartható meg, egészen 2021.április 7-ig.
Kérem, engedje meg, hogy egy speciális helyzetre hívjam fel a figyelmét.
A KSH adatai szerint, Magyarországon közel 160.000 motorkerékpár található forgalomban. Ezek tulajdonosainak nagy része – “a motorosok” – immáron fél éve várják a tavasz, a jó idő bekövetkeztét, és ezzel együtt, tömegével fogunk elindulni a közlekedésünkben. Szeretnénk, a Covid elleni védekezés elősegítése érdekében, még inkább kihasználni járművünk lehetőségét és ezzel együtt kerülni a tömegközlekedési rendszereket és kiemelten biztonságosan, “fertőzésmentesen” motorozni útjainkon. Biztonságunkhoz, elengedhetetlen feltétel számunkra, a kora tavaszi, rutinszerűen elvégzett vezetéstechnikai tréning, és ezeken való gyakorlásunk lehetősége, ami jelenleg tiltva van. A tavalyi év kiemelkedően jó baleseti statisztikáját is szeretnénk megtartani, amihez ismét szükségünk lenne a tavaszi, motoros vezetéstechnikai tréningek gyakorlatára.
A vezetéstechnikai tréningeknek, az itt visszaszerzett rutinnak köszönhetően, bizonyítottan kevesebb baleset történik, ezáltal jelentősen tudnánk csökkenteni a baleseti traumás osztályok terheltségét is, ami most szintén elsődleges lenne az egészségügy és mindannyiunk védelme érdekében.
Tisztelettel kérném Miniszterelnök Úr, hogy oldják fel az oktatások tilalma alól a vezetéstechnikai tréningek, külső képzések besorolását. Ezzel a lépéssel nagyban hozzá tudnánk járulni a védekezés és a közlekedésbiztonságunk eddigi eredményeihez.
Kérem, engedje meg, hogy tájékoztassam, egy vezetéstechnikai tréning nyílt téren, de közforgalomtól elzárt, bójákkal felszerelt pályán történik, a résztvevők a saját járművükön oldanak meg gyakorlati feladatokat. A feladatvégzés közben bukósisak található rajtunk. (Bármilyen fertőzés átvitelének a lehetősége lényegesen kisebb, mintha felszállnának egy tetszőleges tömegközlekedési járatra.)
A fentiek miatt kérem szíves mérlegelésüket, hogy az oktatási korlátozások alól, a jogosítvánnyal már rendelkező gépjárművezetők részére a vezetéstechnikai oktatásokon való részvételt, mihamarabb engedélyezzék azzal a feltétellel, hogy másokkal, de még az oktatóval sem tartózkodhatnak, egy, zárt légtérben.
Kérem, mérlegeljék, hogy ezzel az autós vezetéstechnikai tréningek megtartását is lehetővé tegyék, amennyiben ott sem alakul ki közvetlen kontaktus, hiszen ezeken a kommunikáció eddig is CB rádión keresztül volt megoldva.
Mi motorosok, így tudnánk, több szinten is segíteni a közlekedés biztonságában és a védekezés eredményességében.
Köszönöm, hogy meghallgatott!
Tisztelettel!
Csapó Zoltán Zsolt
Motoros Érdekvédelmi Egyesület
www.motorosok.hu
Facebook: Motoros Érdekképviseleti Központ
06703602990
info@motorosok.hu
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »