Szóval a közelmúltban megállapodott a Triumph és a Bajaj, hogy létrehoznak közösen valamit. Minden ésszerű számítás szerint ennek 2021-ben kellett volna megtörténnie. De persze 2020 ebbe is beletenyerelt. Igen, a COVID-19-nek becézett vuhani dögvész. Nyilván. Mi más?
A megállapodás szerint Bajaj és a Triumph olyan modell kifejlesztésére vállalkozik, amelyeket egyfelől világszerte tudnak forgalmazni (tehát megfelelnek az Euro5 környezetvédelmi előírásainak is), azonban a jelenleg elérhető brit modelleknél kevesebbe kerülnek. Egészen pontosan az “affordable versions” kifejezést használták, azaz “megfizethetőbb változatok” érkeznek. Fontos szó ebből, hogy változatok, tehát jelenleg futó Triumph motorok pénztárcabarátabb változataira számíthatunk. A jelenlegi hírek szerint 2023-ban.
De milyen modellek érkezhetnek? A Triumph már tett egy lépést a belépőszintű szektor felé. Egészen konkrétan a Trident 660-ra gondolok, de a Tigerből is jött a 850-es kivitel. A Bajaj piaci tapasztalataival logikusnak tűnik, hogy a 3-400 köbcentis hengerűrtartalmat veszik célba. Adná magát egy négyszázas Bonneville, hiszen ikonikus darab, ráadásul jó alternatívát kínálna az indiai hipsztereknek a Royal Enfield Meteor 350-nel, valamint a Honda CB350 H’Ness-szel szemben. A piaci trendeket figyelembe véve hiba lenne kihagyni egy naked és egy túraenduró bevezetését. Azonban ha átmegyünk álmodozásba, akkor a ZX-25R sikerein felbuzdulva akár egy kicsi, de komoly Daytona is sokak szívét megdobogtatná.
Cimkék:
Sok éves hagyomány lett, hogy az újév első napját egy rövid, közös motorozással kezdjük. A 2021-es Évadnyitó azonban furcsa és különleges lesz.
Elolvasom »A gyülekezési korlátozások miatt kissé csonka és nehézkes módon, de a résztvevőknek köszönhetően parádésan zajlott a 2021-es Onroad.hu Évadnyitó gurulás.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »Ádám egy fiatal motoros, aki beleszeretett a hazai hőskor abszolút motorjába, a 250-es MZ ETZ-be. De az álmok hamar szertefoszlottak.
Elolvasom »Igazából csak egy ráncfelvarrást eszközölt a Benelli jól sikerült A2-es túraenduro modelljén. A TRK 502 X mégis érezhetően jobb motor lett.
Elolvasom »