Tavaly tesztelhettünk először Brixton motorkerékpárt. Nem kaptál a szívedhez, ugye, hogy “szegény Onroad.hu, pedig mióta erre vártak”! 🙂 Való igaz, hogy a márkanevet szinte senki nem ismeri. A KSR csoport alig néhány éve a semmiből hozta létre a hangzatos nevű, de hagyományok nélküli brandet azzal a céllal, hogy a klasszikus megjelenésű motorjait jobban el tudja adni. Maga a KSR név ugyanis inkább az olcsó, köztudottan Kínában gyártott kétkerekűekhez kötődött. Ők pedig le akarták rázni ezt a billogot. Nos, az első tesztmotor nem mutatta meg egyértelműen a terveik sikerét. A Glanville 250 X ugyan első pillantásra hozza a “Nekem ez kell” fílinget – de a kipróbálás után azért volt mibe belekötni. 2020-ra viszont a lendület nem tört meg, hanem megérkezett a márka első fél literes paripája, a Crossfire 500.
A Crossfire ráadásul nem is csupán egyetlen típust, hanem egy egész – és komoly tervekkel rendelkező – családot takar. Közös ismertetőjük a formanyelv, amelynek egyik meghatározó eleme a tankon megjelenő, X-et formázó két pozitív él. A valóban látványos elem a Brixton logójára, az iránytűre utal – és bőségesen visszaköszön a Crossfire minden egyes részletén. Minden részlet valóban igényes, átgondolt – és jó ránézni úgy egyben az egész motorra, mint annak nagyjából bármely apró kis szegletére. A fűzött kerekek, a lámpák, a műszeregység, a vezetőülés, a lábtartók, a … – és folytatható a felsorolás jó hosszan. De inkább nézzük meg videónkat, amelyben igyekeztünk mindent elmondani a legújabb és legnagyobb Brixton modellről.
A blokk papíron kimaxolja az A2 kategória lehetőségeit, vérmességét a remek kipufogóhang érzésre pedig még növeli is. Az egész masina kielégítően működik – motorikusan nem nagyon várhatunk tőle többet.
A japán rugózó elemek szépen teszik a dolgukat – bár egy-két ponton lehetne javítani a viselkedésükön. Szerencsére több paraméterük testre szabható, így ezt mindenki a maga igényei szerint meg is tudja tenni.
Elöl “csak” egy tárcsa van, viszont az kimondottan komoly méretű. Az egész fékrendszer remekül teszi a dolgát – nehéz lenne bármibe komolyan belekötni. Egyedül a kipörgésgátló hiányozhat a fedélzetről – de valójában az is csak a katalógusból.
A Crossfire 500 nem túramotor és nem is két személynek készült. Fontos tisztában lenni vele, kiknek való! Akinek a stílus nagyon fontos, nem akar sok cuccal futkosni, de azért egy kimondottan minőségi bringára vágyik, az jó eséllyel nagyon boldogan él majd együtt vele!
Az árcédula elsőre meglepő – de ha végiggondoljuk a műszaki igényességet és a beépített minőségi cuccokat, akkor igazából nem az. El kell felejteni a sztereotípiákat és beleszeretni a gépbe – akkor nem is lesz kérdés!
Cimkék:
A Bell Race Star közismerten nagyon biztonságos bukó. A gyár szerint azonban aerodinamikája is különleges, amit most sikerült ki is próbálni.
Elolvasom »A 208 lóerőt tökéletesen csak versenypályán lehet kihasználni. Ebben a tesztben erre kerül sor. De bemutatjuk a Brutale limitált változatát is!
Elolvasom »A cél egy olyan bázis létrehozása, amely minden motoros számára hasznos lenne. Egyúttal azonban demonstrálná összetartásunkat és erőnket is.
Elolvasom »Kevés annyira eklektikus és csodált mororkerékpár márka létezik, mint a Bimota. Legutolsó klasszikus motorjukat nézhettük meg testközelből.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »