Hazánkban sajnos elég kevés olyan közúti szakasz található, ahol jó minőségű a burkolat és a vonalvezetés is élvezetes motorozást tesz lehetővé. Az egyik ilyen – tetszik, vagy sem – kultikussá vált pár kilométer Héreg és Bajna között található. Elárulom, hogy a két település távolsága 9,5 kilométer, és ebben van pár egyenes is. Így a Héreg-Bajna Ring kifejezés – ahogy sokan nevezik – tekinthető erősen túlzónak. Ezzel együtt igaz a “vakok közt a félszemű a király” mondás: hazánkban ez a rész egy sokra tartott “szerpentin”. Egy osztrák motoros hangosan kiröhög érte, de nekünk ez jutott, ezt szeretjük. 🙂
A kanyarokban minket érő baleseti források igen jelentős részéről sajnos mi magunk, motorosok tehetünk. Persze van olajfolt meg csupa murvás úttest, de ritkábban ezek miatt kötünk ki az árokban vagy csattanunk a szembejövővel. Általában elrontjuk az ívet, nem vagyunk képesek tudatosan dönteni a motort vagy nem ismerjük a jó kanyartechnikákat. Ezekkel pedig mind foglalkoztunk sorozatunk korábbi részeiben – így a fontosakat idézzük fel ismétlésként!
A Héreg-Bajna részt amúgy én is szeretem – bár idehaza is vannak jobb kanyar-gyakorlási lehetőségek. Éveken át tartottam itt közúti vezetéstechnikai tréningeket – mostanra azonban teljesen átszoktunk a Mátrába. Na de ez most indifferens, a lényeg egy adott kanyaron van. Egy olyanon, amely ezen a részen biztosan a legtöbb áldozatot szedte. Persze szerencsére nem csupa halálos balesetre kell gondolni! Viszont tény, hogy akad olyan sunyin beszűkülő ív, amit nagyon, de nagyon be lehet nézni. Az egyik ilyenbe próbaképpen elkészítettek néhány újszerű felfestést. Osztrák mintára vannak különböző méretű körök meg elsőre nehezen értelmezhető zöld vonal is akad. Hogy ezeket hogy használd, pontosan megtudod videónkból!
A “körök” tehát segítenek neked is, hogy ne lógj át a szembesávba a balos kanyarokban. A zöld vonal pedig azt a gyakori hibát próbálja megszüntetni, hogy korán kezd szűkíteni az ívet – aztán jöjjön a kanyar közepén a “hűbazdmeg”. Természetesen mindezt a technikát és az ideális íveket ilyesféle szamárvezetők nélkül is jól meg lehet tanulni – erre vannak például a hosszú évek óta létező és már emlegetett BMW Motorrad közúti kanyartechnikai képzések. Amennyiben egyéb vezetéstechnikai tréningekre nem is jöttök el, ezek önmagukban is tudnak segíteni, hogy felfestési segéd nélkül is eltalálj, akár ismeretlen és tényleg kanyargós szakaszokon is. Vagy Héreg-Bajna többi kanyarjában… 🙂
Cimkék:
Korábban bemutattunk egy új magyar terméket: a Motochargebar vezeték nélkül tölti és tartja a telefonodat. Jönnek hosszabb távú tapasztalatink!
Elolvasom »Az MV Agusta Brutale 1000 RR a maximalisták motorja: a valaha volt legerősebb, de legjobb aerodinamikájú és futóművű csupasz gép is egyben.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »