Éppen csak túl vagyunk a koronavírus miatti stoppon. A kijárási korlátozások enyhítésével mi motorosok végre megindulhattunk az ország kedvelt célpontjai felé. Beindultak a képzések, megjelentek a motorosok az ország legnépszerűbb útvonalain, a vendéglátó helyek teraszai pedig bukósisakokkal és protektoros kabátokkal teltek meg. Mégis üröm keveredett az örömbe. Balatonfüred tipikusan az egyik “legalább egy szezonban egyszer” célpont, a Tagore sétányon tavasztól őszig legkevesebb tucatjával állnak a motorok. Annak is leginkább a kimenő végén, a kikötőnél. Csakhogy egyre másra érkeznek a sztorik: a közeg cseszteti a megálló motorosokat. Több se kellett, meg is született a bojkott kampány. De valóban ez lenne a megfelelő megoldás?
Tudom, hogy ez egy ösztönös válasz. Évtizedek óta a sétányon parkolunk a motorjainkkal. Lehetőségünk van rá, nem kell fizetni sem, ép ésszel felfogható, hogy senkit nem zavarunk, ráadásul valljuk be: kényelmes is. Mi is ott szoktunk megállni a cimboráimmal a korábbi években. Ráadásul mi motorosok már csak ilyenek vagyunk: szeretünk a vétlen áldozat képében tetszelegni. Ez már egy amolyan kulturális hagyomány. Mi szegény motorosok, minket üldöznek, pláne a közeg, mert mi már csak ilyen veszettül törvényen kívüliek vagyunk.
De tényleg ez volna a jó megoldás? Hogy Balatonfüred egy amolyan motoros bojkott áldozatává váljon és soha többé ne tegyük be a lábunkat a sétányra? Őszintén úgy gondolom, hogy nem. Leginkább most nem. Ha így teszel, nem a város vezetését leckézteted és még csak nem is a rendőr vagy a közterület felügyelő figyelmét hívod fel arra, hogy ugyan, hagyjanak már minket békén. Ezzel az akcióval a fagyist bünteted, meg az étterem tulajdonost és a butikost. Mert szerinted kinek fog fájni az a bevételkiesés, ami így fellép? Az idegenforgalom kőkemény szakma, ahol előzetes felmérések és tapasztalatok alapján egy várhatóan felbukkanó vendégmennyiséggel számolnak. Ezeknek a számoknak pedig mi is részei vagyunk. Mit gondolsz, kinek fog igazán fájni? Annak, aki a megélhetését kockáztatja vagy a hivatali dolgozónak, aki jobb esetben a végén annyit fog mondani, hogy na, lehet másképpen kellett volna?
Ráadásul mindezt a koronavírus okozta károk után, amit egy pillanatig se becsülj alá! Nem szeretem az anekdotikus érvelést, de érzékeltetésként azért leírom, hogy a kijárási korlátozások okozta károk kézzel foghatóak. Hiszen ameddig én örülök, hogy végre mehetek motorozni, addig van olyan vendéglátásban dolgozó cimborám, akinek a legkisebb gondja éppen a motorozás, mert nem tud felállni a sokkból, így az ősszel megvett álommotorját is árulja.
Szerettem volna nem csupán egy szubjektív írást közre adni ma. Ennek érdekében megkerestem kérdéseimmel a Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatalt. A kapott ígéret ellenére az elmúlt munkanapok nem bizonyultak elégnek ahhoz, hogy a hivatali fogaskerekeken átpréselődjön a sajtómegkeresés. Egyelőre nem tudok tovább várni a válaszra, hiszen a közelgő hosszú hétvége előtt úgy gondolom, hogy erről a témáról komolyan beszélnünk kell. Amennyiben az alábbi kérdésekre megérkezik a válasz, úgy a lehető leghamarabb azt megosztom veletek.
Várjuk az Önkormányzat válaszait!
Cimkék:
Tehát van egy ilyen kit, amivel Katana szerűvé tudod átalakítani a garázsodban pihenő Suzuki SV650-et. Vagy valami ahhoz hasonlóvá.
Elolvasom »Mármint szó szerint. Amikor Workmant beültették a rendőrautóba a menekülés után, realizálta, hogy mibe keveredett és kitörtek az érzelmei.
Elolvasom »A cél egy olyan bázis létrehozása, amely minden motoros számára hasznos lenne. Egyúttal azonban demonstrálná összetartásunkat és erőnket is.
Elolvasom »Kevés annyira eklektikus és csodált mororkerékpár márka létezik, mint a Bimota. Legutolsó klasszikus motorjukat nézhettük meg testközelből.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »