Éppen csak túl vagyunk a koronavírus miatti stoppon. A kijárási korlátozások enyhítésével mi motorosok végre megindulhattunk az ország kedvelt célpontjai felé. Beindultak a képzések, megjelentek a motorosok az ország legnépszerűbb útvonalain, a vendéglátó helyek teraszai pedig bukósisakokkal és protektoros kabátokkal teltek meg. Mégis üröm keveredett az örömbe. Balatonfüred tipikusan az egyik “legalább egy szezonban egyszer” célpont, a Tagore sétányon tavasztól őszig legkevesebb tucatjával állnak a motorok. Annak is leginkább a kimenő végén, a kikötőnél. Csakhogy egyre másra érkeznek a sztorik: a közeg cseszteti a megálló motorosokat. Több se kellett, meg is született a bojkott kampány. De valóban ez lenne a megfelelő megoldás?
Tudom, hogy ez egy ösztönös válasz. Évtizedek óta a sétányon parkolunk a motorjainkkal. Lehetőségünk van rá, nem kell fizetni sem, ép ésszel felfogható, hogy senkit nem zavarunk, ráadásul valljuk be: kényelmes is. Mi is ott szoktunk megállni a cimboráimmal a korábbi években. Ráadásul mi motorosok már csak ilyenek vagyunk: szeretünk a vétlen áldozat képében tetszelegni. Ez már egy amolyan kulturális hagyomány. Mi szegény motorosok, minket üldöznek, pláne a közeg, mert mi már csak ilyen veszettül törvényen kívüliek vagyunk.
De tényleg ez volna a jó megoldás? Hogy Balatonfüred egy amolyan motoros bojkott áldozatává váljon és soha többé ne tegyük be a lábunkat a sétányra? Őszintén úgy gondolom, hogy nem. Leginkább most nem. Ha így teszel, nem a város vezetését leckézteted és még csak nem is a rendőr vagy a közterület felügyelő figyelmét hívod fel arra, hogy ugyan, hagyjanak már minket békén. Ezzel az akcióval a fagyist bünteted, meg az étterem tulajdonost és a butikost. Mert szerinted kinek fog fájni az a bevételkiesés, ami így fellép? Az idegenforgalom kőkemény szakma, ahol előzetes felmérések és tapasztalatok alapján egy várhatóan felbukkanó vendégmennyiséggel számolnak. Ezeknek a számoknak pedig mi is részei vagyunk. Mit gondolsz, kinek fog igazán fájni? Annak, aki a megélhetését kockáztatja vagy a hivatali dolgozónak, aki jobb esetben a végén annyit fog mondani, hogy na, lehet másképpen kellett volna?
Ráadásul mindezt a koronavírus okozta károk után, amit egy pillanatig se becsülj alá! Nem szeretem az anekdotikus érvelést, de érzékeltetésként azért leírom, hogy a kijárási korlátozások okozta károk kézzel foghatóak. Hiszen ameddig én örülök, hogy végre mehetek motorozni, addig van olyan vendéglátásban dolgozó cimborám, akinek a legkisebb gondja éppen a motorozás, mert nem tud felállni a sokkból, így az ősszel megvett álommotorját is árulja.
Szerettem volna nem csupán egy szubjektív írást közre adni ma. Ennek érdekében megkerestem kérdéseimmel a Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatalt. A kapott ígéret ellenére az elmúlt munkanapok nem bizonyultak elégnek ahhoz, hogy a hivatali fogaskerekeken átpréselődjön a sajtómegkeresés. Egyelőre nem tudok tovább várni a válaszra, hiszen a közelgő hosszú hétvége előtt úgy gondolom, hogy erről a témáról komolyan beszélnünk kell. Amennyiben az alábbi kérdésekre megérkezik a válasz, úgy a lehető leghamarabb azt megosztom veletek.
Várjuk az Önkormányzat válaszait!
Cimkék:
Tehát van egy ilyen kit, amivel Katana szerűvé tudod átalakítani a garázsodban pihenő Suzuki SV650-et. Vagy valami ahhoz hasonlóvá.
Elolvasom »Mármint szó szerint. Amikor Workmant beültették a rendőrautóba a menekülés után, realizálta, hogy mibe keveredett és kitörtek az érzelmei.
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »