Azért szépen, még ha lassan is, egyre jobban bekúsznak az elektromos meghajtású motorkerékpárok az életünkbe. Akad néhány komoly versenyző a palettán. A Zero modelljei egyre használhatóbbnak tűnnek, a Harley-Davidson LiveWire is jó kezdet, az olasz Energica modelljei pedig kezdenek átlépni egy fontos lélektani határt. Csak az elektromos motorok hangjával kapcsolatban kell kitalálni valamit, mert a néma, lopakodó üzemmódban én városban nem szívesen használnám. Bár a közhiedelem ellenére éppen az Energica körül szerencsére bőséggel van hanghatás.
Na de a hatótáv! Az Energica modelljei 2020-ra ott tartanak, hogy szigorúan városi közlekedés esetén elérheti a 400 kilométert. Köszönhető ez annak, hogy a gyári anyag szerint 60%-kal nagyobb akkumulátorok érhetőek el hozzájuk. A rendes, kirándulós, pláne élvezkedős üzemmódot pedig egyelőre ne firtassuk, a lényeg, hogy jó úton haladnak a fejlesztések.
Livia Cevolini, az Energica Motor Company CEO-ja szerint ez jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy egyre több motort adnak el. “Ahogy elindítottuk a MY2020 palettát, ami nem csak több erőt és nagyobb hatótávot kínál, de még a motor tömegéből is sikerült faragnunk, a motorjaink jól reagáltak a piaci igényekre. Mutatja ezt, hogy az idei év első két hónapjában több motort adtunk el, mint 2019-ben összesen.” – mondta.
Azért azt érdemes hozzátenni, hogy nem csak a motorok fejlődtek, hanem a marketing és az értékesítési hálózat is. Az idei évben például már Magyarországon is megvásárolhatóak ezek az elektromos gépek. Arról nem is beszélve, hogy ők a Moto-E fő beszállítói.
Cimkék:
A Generali hivatalos blogján olyan tanácsokat találhatsz, amelyek egészen konkrétan veszélyes helyzeteket teremthetnek.
Elolvasom »A Triumph egy McLaren 720 S legyorsulásával demonstrálja, hogy milyen durvát is tud lépni a vadonat új Rocket 3.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.
Elolvasom »