A második versenynapon a versenyzőknek 393 kilométert kellett megtenniük – ebből azonban csupán 26 volt az összekötő és 367 a mért szakasz. Az első napon sajnos összesen négy motoros kényszerült feladni a Dakar Rally küzdelmét, így a január 6-i reggel 7:45-ös rajtnál 140 kétkerekű gép állt csatarendbe.
Az útvonal – ahogy az első napon is – nagyjából végig a Vörös tenger partján vezetett. A viszonylag rövid táv kevésbé volt technikás, a nehézséget eleinte inkább a sok párhuzamos nyomvonal adta, ahol nehezebben lehetett megtalálni a tájékozódási pontokat. Északi irányban haladva később völgyből völgybe kellett navigálni, ami sokszor még a legtapasztaltabb versenyzőknek is feladta a leckét. A szelektív szakasz második része már magasabb, sziklás helyeken vitt, ahol leginkább arra kellett figyelni, hogy az éles kövek ki ne vágják az abroncsokat.
Az előző napi szakaszgyőzelem után az ausztrál Toby Price elsőként rajtolhatott el gyári KTM-je nyergében az Al Wajh és Neom közötti szakaszon. Ez jó lehetőséget adott a többi gyors versenyzőnek hogy ledolgozzák a hátrányukat. Hiszen a navigáció során mindig ad némi könnyítést, ha már ment előttünk valaki. Természetesen figyelembe kell venni, hogy az előttünk haladó is tévedhet és bármikor helytelen útra vezethet bennünket.
Akit nem lehetett félrevezetni és ezzel a nap legnagyobb meglepetése volt, az Ross Branch lett. A botswanai KTM-es tavaly indult élete első Dakar Rally-ján és legjobb kezdőként a tizenharmadik helyen zárt. A 2020-as verseny első napján 18. volt, a másodikon viszont 1 perc 24 másodperccel érkezett be a gyári KTM-menő Sam Sunderland előtt. A harmadik helyet a Husqvarnát irányító Pablo Quintanilla szerezte meg, ő így összetettben is a harmadik helyen áll. Price időközben komoly navigációs nehézségekkel küszködve rengeteg időt vesztett. Annyira visszacsúszott, hogy a napi értékelésben 17. lett, összetettben pedig a 9. helyen áll.
A márkák csatájában egyelőre a KTM tartja az első pozíciót, velük leginkább a Honda és a Husqvarna tudja felvenni a versenyt. Idén a Yamaha is újult erővel támad és szeretne jobb pozíciót elérni. Sok reményt fűznek az idei versenyhez, egyelőre azonban nem tudtak az első tízbe kerülni. De ahogy a nyilatkozatokban a pilóták minden nap elmondják: hosszú még az idei verseny és szó szerint minden megtörténhet. Ez a tereprali egyik szépsége: egy apró hiba miatt bármikor lehet hatalmas időveszteséget szenvedni. Így járt Laia Sanz is – de róla később.
A Dakaron külön kategóriában indulnak azok a versenyzők, akik nem használnak külső segítséget. Ők az igazi kemény legények. Mindent maguk intéznek a sátorveréstől a szerelésig. A Malle Moto kategória motorosainak egyedül a Motul, mint verseny egyik fő szponzora nyújt segítséget, így a kategória az Original by Motul nevet kapta. Elképesztő végiggondolni, hogy a napi sok száz sivatagi kilométer lemotorozása után még több óra szerelés vár rájuk – miközben a szervizcsapattal versenyzők már pihenhetnek. Külön öröm, hogy ezt a kategóriát a romániai magyar versenyző Emanuel Gyenes vezeti. Mani összetettben jelenleg a 49. helyen áll, az Original by Motul saját értékelésében pedig közel 39 percnyi előnnyel áll az élen. Neki ez már a tizedik Dakar Rally-ja, nagyon rutinos versenyző. Szépen fokozatosan szokott előre lépkedni – vagyis nem kapkod a verseny elején -, így remélhetőleg ez az előnye csak növekedni fog!
Ne feledkezzünk meg azonban a lányokról sem! Több hölgy versenyző közül hosszú évek óta a legjobb Laia Sanz, aki idén új motorral állt rajthoz. Az eddig KTM-et hajtó hölgy GasGas-ra váltott. Ami persze igazából szerintem csak reklámfogásnak tekinthető, hiszen a KTM nemrég többségi részvényes tulajdonosa lett a spanyol motorgyárnak. Mindenesetre a hölgy számára a második nap nem alakult a legjobban. Komolyat bukott és emiatt vesztett 20 percet. Folytatni tudta a versenyt és végül 37. befutóként zárta a napot.
1. | Ross Branch (KTM) |
2. | Sam Sunderland (KTM) |
3. | Pablo Quintanilla (Husqvarna) |
… | |
49. | Emanuel Gyenes (KTM) |
119. | Saghmeister Gábor (KTM) |
1. | Sam Sunderland (KTM) |
2. | Pablo Quintanilla (Husqvarna) |
3. | Kevin Benavides (Honda) |
… | |
49. | Emanuel Gyenes (KTM) |
118. | Saghmeister Gábor (KTM) |
Tegnap a versenyzők megkapták az első napi itinerüket. A ma induló verseny első napján összesen 754 kilométert kell majd megtenniük, amelyből azonban 731 összekötő szakasz és csupán 23 speciál lesz az adag. Itt indul – egész csapattal – a brit Lyndon Poskitt, aki állt már helyt a Dakar poklában is. YouTube csatornáján naponta követhető lesz kalandja – de eddig természetesen ő is csupán az előkészületekről számolt be három megjelent epizódjában.
fotók: Dakar.com és Gyenes Mani Facebook oldala
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »