Amikor egy motorozásba éppen belekezdő felnőtt ember élete első motorját keresi, akkor jobb esetben szembe jön vele az ER-6n is, amiből egy indonéziai illetőségű műhely stílusos kis café racert épített. Minden elbeszélés, amit korábbi vagy jelenlegi tulajdonosoktól hallok, arra mutatnak, hogy a Kawasaki szelíd harcosa jó választásnak bizonyul. A motort annak idején az SV650 ellenfelének szánták. A kompakt, 650-es sorkettes blokkal, a rövid tengelytávval, a minőségi részletekkel és a sportosnak nem nevezhető, de azért korrektül húzó fékeivel jó lóra tettek a japán mérnökök.

Az igazi truvájt azonban az oldalra kihelyezett rugóstag jelentette, aminek köszönhetően jól tudtak játszani a tömegközpontosítással. Jó kis motor, de őszinte leszek: soha eszembe nem jutott volna épített motor alapanyagként gondolni az ER-6n-re.
Az AMS Garage főkolomposa, Ajus Mulyawarman azonban kreatív egy kópé. Elképzelése szerint valami olyat akart építeni, amit ugyan büszkén elvihet a következő Mooneyes Yokohama Hot Rod & Custom Show-ra, de az utcán is könnyedén szembe jöhetne. Tehát a használhatóságot magasan szem előtt tartotta.

Ennek jegyében magához a blokkhoz lényegében nem is nyúltak. Tökéletesen megelégedtek annak 72 lóerős teljesítményével. Csupán egy rozsdamentes acélból készült kipufogót csatlakoztattak rá, ami sorkettő ide vagy oda, valószínűleg brutális hangot csikar ki belőle.

De egészen másképp voltak a futóművel. Az épített ER-6n eleje házon belülről, a ZX-10R-ből érkezett. Hátulra pedig a Ducati Panigale egykarú lengővillája érkezett, plusz egy Öhlins központi rugóstag. A könnyű felnik szintén a Panigale-ből érkeztek, amire slick Metzeler abroncsokat húztak.


A motor sziluettjét nem műanyag, hanem alumínium-ötvözet idomok adják. A hurkás bőrülés, a kormányvég indexek, az eldugott féklámpa már csak a diszkót szolgálják. Ugyanakkor a tükrök ízléses elhelyezésével láthatólag elakadtak, így azt nagyvonalúan lespórolták. Végül csak egy név kellett a motornak, ami a „Bully” lett.

Fotók: Return of the Café Racers
Cimkék:
Elindult a 2020-as tereprali szezon. Szinte párhuzamosan fut a Dakar Rally és az Africa Eco Race. Szaúd-Arábiában már zajlik a meccs.
Elolvasom »A Dakar második versenynapján feje tetejére állt az első napi sorrend és olyan ember került az élre, aki soha nem volt még ebben a pozícióban.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »