Az csak egy dolog, hogy a Kawasaki is magához öleli a Bosch fejlesztésű Advanced Rider Assistance Systemet, azaz becenevén az ARAS-t, de lehet, hogy még be is előzik vele mind a KTM-et, mind a Ducatit, akik már régóta belengették a rendszer használatát. Nem csoda: a japánok is tökéletesen tisztában vannak vele, hogy a motorozás élményének nem elhanyagolható pillanata a hazaérkezés. Márpedig a csomag bátran helyet kaphat a modern motorozás történetének legfontosabb biztonsági felszerelései között. Három modern technológiát vonultat fel. Része az ütközésre figyelmeztető elektronika, az adaptív tempomat, valamint a holttér-figyelő rendszer.

A hazaérkezést támogató triumvirátus első tagja persze komoly kérdéseket vet fel. A rendszer működésének ugyanis az a lényege, hogy az elavult, ósdi emberi szemnél néhány érzékelő hamarabb tudja észlelni a közelben tartózkodó egyéb járművek féklámpáiban beálló változást. Magyarán gyorsabban reagál arra, amikor behúzza előtted a pótos IFA a féket. Erre zavaró hang- és fényjelzéseket küld neked, arra ösztökélve, hogy te is taposd, mert baj készül. Ez elméleti szinten nagyon szép, hiszen elvileg értékes tizedmásodperceket spórolhat neked egy vészfékezős helyzetben. Na de hogy reagál majd a rendszer erős ködben vagy ha éppen elromlott/pislákol az előtted haladó féklámpája? Ezek csak teoretikus kérdések, a válaszokat egyelőre nem tudjuk.
Az adaptív tempomat talán egy fokkal közelebb áll a kényelmi extrák kategóriájához, de azért hasznos holminak ígérkezik. Ennek segítségével a motor sebességét egy beállított felső határig az előtte haladó járműhöz igazítja. Azaz nem kell elvenned a gázt, majd újra nyomkorászni a gombot, csak mert előtted valaki 98-cal tötymörög, te meg 100-zal haladnál.

A holttér-figyelő is hasonlóan fog működni – akár csak a többkerekűek esetében. Azaz ha odasomforog valaki egy melletted vagy mögötted nehezen vagy egyáltalán nem belátható területre, akkor a tükör szélén lévő kis visszajelző fények figyelmeztetnek, hogy vigyázz, mert ha kivágsz balra, akkor Józsi nem kapja meg időben a pizzát, mert letarolod a futárt. Azt, hogy melyik Kawasaki modellen fog megjelenni először az ARAS rendszer, nem tudjuk. Viszonylag biztos tipp lehet a H2 SX SE, de akár a Versys 1000 SE is szóba jöhet.

Cimkék:
Vége, nincs tovább, ha mindig is rá voltál kattanva a Kawasaki hamisítatlan sportbálnájára, a ZZR1400-ra, akkor jövőre veheted meg utoljára.
Elolvasom »Elon Musk egyszer kijelentette, hogy a Tesla nem fog motorkerékpárt gyártani. Na de arról nem volt szó, hogy egy Cyberquad sem jöhet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »