Kétségtelenül van amiből a kevesebb jobb, de többnyire nem a lóerőkre gondolunk, amikor ezt a frázis elsütjük. Persze abból is akad az a szint, ami egy motor esetében már szinte értelmezhetetlen. Itt van például ez a Ducati Panigale 1299 S Hybrid. Ennek megfogták mind a 205 lóerejét, és ráraktak egy olyan csomagot, amivel ez 300-ra ugrott. A motor neve árulkodó: természetesen egy, a belsőégésűt kiegészítő elektromos motor segítségével érik ezt el.
Természetesen ez nem csak az erőhajhászásról szól, de azért érdemes kiemelni. Az alapul szolgáló motor lóereje és a 143.7 Nm-es forgatónyomatéka mind olyan számok, amikre talán soha nem volt még panasz. De akkor jött Efesto S.A.R.L. egy francia-olasz cég, és hibriddé alakították át a motort. A tavalyi évben bemutatták a prototípust, idén pedig elkészültek vele, és egy rettenet öszvér lett belőle. Na persze annak minden lenyűgöző dimenziójával együtt.
Luca Morfino az Efesto ügyvezető igazgatója azon az állásponton van, hogy bár az elektromos meghajtású motorkerékpároké a jövő, de azok jelen pillanatban még nehezek és a hatótávjuk nem éri el a szükséges minimumot. A hibrid meghajtást viszont időszerűnek érzi. Na és persze ne feledkezzünk meg 300-ra hízott lóerőkről és az ugyanennyire emelkedett forgatónyomatékról. Persze csak kerekítve: 299 Le és 295 Nm.
Az 1299 Hybrid képes váltani az üzemmódok között. Azaz csak az elektromos vagy csak a belsőégésű motort használni, ugyanakkor a kettő párhuzamos üzemeltetésére is van lehetőség. A Ducati száraz tömege azoban 179 kg-ról 194-re emelkedett. Az akkumulátorokat nem lehet hálózatra csatlakoztatni, azok menet közben, illetve a regeneratív fékezések segítségével töltődnek. Jegesmedve-barát üzemmódban hozzávetőlegesen 30-40 percet bír. A gyártó szerint, ha a kitre lesz kereslet, akkor a Ducati 959-hez, az 1199-hez és az 1299-hez egyaránt fognak kínálni ilyen átalakító szettet. A V4 modellekről, vagy arról, hogy milyen áron fogják kínálni az átalakító csomagot, egyelőre nem esett szó.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »