Én nem állítom, hogy nem szorul egy nagyon finom magyarázatra a cím, amellyel a megújult Kawasaki Z900-at felvezettem. Hiszen legyünk őszinték, bitang egy világban élünk, ahol egy 125 lóerős, sornégyes motort ésszerűnek nevezünk. Egy olyan világban, ahol a motorosok a saját, reális tudásukhoz mérten nem 50-70 lóerős motorokat vásárolnak. Na nem mintha én tiszta lennék, csak úgy nyakalom azt a bort a víz helyett. De azért azt se felejtsük el, hogy a legmodernebb motorok kezelhetősége, felhasználóbarát jellege sokat fejlődött az elmúlt évtizedekben. És a Z900 pont az, ami nem akar téged felszeletelni és vértől lucskos bajsza mögött felzabálni, hiába az adatok. Azok csak számok. Na engedjük el ezt a fránya elmélkedést…
Az új Z900 a Kawasaki jó szokását megtartva két kivitelben lesz elérhető. Az ereje teljében lévő, full power változat a már említett 125 lóerőt hozza ki a jól ismert, de immáron a jegesmedvék legnagyobb örömére az Euro5 szigorodó követelményeit is teljesítő sornégyes motorblokkból. Ám érkezik egy 94 lóerős változat is, aminek a lényege, hogy a törvényi szabályozásnak megfelelően az már lefojtható úgy, hogy A2-es jogosítvánnyal is vezethető legyen.
Az erő kordában tartásának a jegyében a Kawasaki kipörgésgátlóval látta el a Z900-at, valamint négy elérhető beállítással. A motoros elé pedig egy új 10.9 centis TFT kijelző került. Ez Bluetooth, valamint a Kawasaki Rideology App segítségével összekapcsolható a telefonoddal.
A világítás full LED-es. Azaz a fényszóró, a féklámpa, az indexek és a rendszámtábla kivilágítása is fénydiódás. A Z900 mindkét változata új színekben vásárolhatóak meg. Szürkében, fekete-zöldben, fekete-fehérben és kétféle feketében.
Cimkék:
A Yamaha legendás túrabálnája, az FJR1300 végső napjait éli. Hangvillásék méltón, az Ultimate Edition segítségével búcsúztatják.
Elolvasom »A Harley-Davidson Pan America személyében egy túraendurót, a Bronxéban pedig egy fickós kis naked motort köszönthetünk.
Elolvasom »Az NSS300, vagyis a nagyobbik Honda Forza a városi és akár túrázásra is használható robogók egyik legjobb ötvözete. Hibája alig akad.
Elolvasom »Vannak, akik a nyitható szellőzős kabátokban már nem bírják nyáron. Nekik lehet kitűnő választás a Hevik Ikaro, amely szellős és vízálló is.
Elolvasom »Nagy várakozás után tért vissza a piacra a Suzuki legendás típusa, a Katana. A motor azonban nem minden szempontból ad okot a hurrázásra.
Elolvasom »Előfordul, hogy a tervezett ív során valamilyen akadály bukkan fel előttünk a kanyarban. Ilyenkor azonnal irányt kell módosítanunk. De hogyan?
Elolvasom »