Ugyan hivatalosan csak a héten zajló EICMA keretén belül mutatja be a Yamaha megújult Tracer 700 modelljét, de a neten már leleplezték azt. Olyannyira, hogy valamennyi lényeges technikai paraméterét is megismerhettük. Ezek pedig felettébb izgalmassá teszik a modellváltást. A motor minden paraméterében radikális fejlődéssel büszkélkedhet – mondhatni, hogy a Yamaha kitett magáért.
A modellváltás egyik elsődleges és értelemszerű oka, hogy 2021-ben életbe lép az Euro5 környezetvédelmi norma időszaka a motorkerékpárok számára. A gyártók pedig azon modelljeiket, amelyekkel hosszú távon terveznek, már most elkezdik ennek megfelelően alakítani. Így a Tracer 700 soros kéthengeres, 689 köbcentis erőforrása is így alakult át. Optimalizálták a szívórendszert, a befecskendezési térképet, a gyújtást és az egész kipufogórendszert. A CP2 lineáris nyomaték-leadása azonban az ígéretek szerint nem fog változni, ahogy megtartják a 270 fokos elékelést is. Így marad a klasszikusan szép hang – amelyet a gyári videóban meg is hallgathattok.
Persze elsőre nem a tisztább kipufogógáz tűnt fel a videóban sem, igaz? Nem hát. Hanem az YZF-R1 “arcára” hasonló megjelenés, amely ezerszer markánsabbá teszi a Tracer 700-ast az általunk még 2016-ban tesztelt elődjénél. Az idomok alá csúsztatott két kis méretű ledes lámpa nagyon agresszív megjelenést kölcsönöz a megújult túrázónak. Amely marad a kategória talán legkönnyebb gépe a 196 kilós tömegével – ez pedig egy jó futóművel párosulva sokkal nagyobb előnyöket hordozhat, mint amennyi a lóerők jelentősége. Futómű terén pedig igyekeztek: elöl 41 milliméteres telókat találunk, amelyek ugyan nem fordítottak, de mind az előfeszítésük, mind a csillapításuk állítható.
Nagy hangsúlyt fektettek a használati értékekre is. Szélesebb a kormány, nagyobbak a kézvédők – nem mellesleg ezekbe építették az irányjelzőket is! -, valamint 60 milliméteres tartományban állítható lett a szélvédő. Ja, az ülésen is fejlesztettek. Így vélhetően kényelmesebb testtartásban lehet majd utazni is a motorral, de a fenti videó alapján a kanyarvadászathoz előnyös igen aktív pozíciót is hozza a motor. Ráadásul hosszú etapokon át lehet majd űzni a szerpentinezés gyönyörű sportját, mert a több mint 20 literes üzemanyag-tartály és a takarékos sorkettes blokk együttese nem tesz a kutasok legjobb barátjává.
Végül a műszerfalat is megújították: ez a modell is inverz fekete folyadékkristályos kijelzőt kapott. Mivel lehet mindezt lezárni? Egyrészt szép munka, másrészt alig várjuk, hogy legyen 2020-ban Magyarországon is tesztmotor az új Tracer 700-ból!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »