Két fontos esemény is történt nemrégiben az olasz, elektromos motorkerékpárokat gyártó brand életében. Az egyik, számunkra igazán fontos hír, hogy az Energica magyar forgalmazóra lelt, ahol mosolyogva, többször is elmondták, hogy az Eva modelljük hogyan kapcsolódik hazánkhoz. A másik pedig, hogy bemutatták az újgenerációs Energica Ego modellt, vagy legalábbis Nico Rosberg már ment vele pár kört.
A második generációsnak nevezett, 2020-as Energica Ego kulcsait egy speciális pályanap keretein belül nyomták bele a 2016-os Forma1-es világbajnok, Nico Rosberg mancsába. Aki erről az eseményről egy jópofa YouTube videót is rögzített, amolyan hamisítatlan vlogger stílusban. Tudjátok: vidámság, pörgés, szélzaj.
Az új modellről pontos információkat egyelőre nem közölt a gyártó. Ez persze érthető is, hiszen november 5-én nyitja kapuit az EICMA és oda is kell a puskapor. Na de mit mond róla Nico Rosberg, akinek szintén nem kötötték (elméletileg) az orrára a pontos változásokat?
Először is azt, hogy mennyire tetszik neki. Na persze, nekem is tetszene, ha ott virítana a nevem egy motoron. Ráadásul olasz brand, mit várnánk? Na de lássuk az érdekesebbeket. Először is azt mondja, hogy erősebbnek érződik az elődjénél. Meh. Eddig is 200 Nm-es forgatónyomatékot és 150 lóerőt tulajdonítottak neki. Másodszor azt mondja a jó Nico, hogy könnyebbnek érződik. Az rá is férne, hiszen az Ego eddigi 260 kilogrammos tömegével nem esik éppen a decemberi hópihe kategóriájába. Na és talán a legfontosabb: nagyobb hatótáv. Az Energica modellek eddig átlagosan 150 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel, a gyorstöltő pedig 20 perc alatt töltötte fel 85%-ra. Ez egy nagyon fontos fejlődési pont lehet, hiszen az elektromos motorokkal szemben elhangzó leggyakoribb érv, hogy (ami valóban a legnagyobb kompromisszumot is jelenti) a hatótávnak át kellene lépnie a 300, de inkább 400 kilométeres lélektani határt. Ott valószínűleg még nem tartunk, de haladunk, haladunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »