SV650-ből GSXR replika? Van ilyen, és nem is kellett ráborítani a világ összes pénzét. A Suzuki mintegy húsz évvel ezelőtt, 1999-ben rukkolt elő az SV650-nel, amely tökéletesen beteljesítette a “pont elég” motor szerepét. A futóművét már a megjelenésekor sem dícsérték sokan az egekig, a benne rejlő blokk viszont olyan tartósnak és jónak bizonyult, hogy ha szeretnénk, akkor még ma is egyfajta etalonként tekinthetünk rá. Aki pedig szerette volna, az még egy adag olaszos hangulatot is beleláthatott. Alf és Mihaela Lopeznek azonban a régi, dupla lámpás GSXR motorok csípődtek be.
A Bandisca egy romániai motorépítő műhely, amelyet egy házaspár, a fent említett Alf és Mihaela vezet. A GSXR mániás Alf akár vehetett is volna egy korai Gixert, de úgy döntött, hogy ő inkább egy 2001-es, SV650 K1-ből épít egy replikát.
A sztorihoz hozzátartozik, hogy a maestro eleinte nem igazán hitt a projektben. Egészen egyszerűen annyira csúnyának tartotta az egyébként remek SV650-et, hogy egy darabig csak ült a munkán.
Alf felesége, Mihaela viszont nem sajnálta az energiát és addig rajzolta a régi GSXR ihlette dizájnképeket, ameddig végül beért a forma.
A fejidom legyártatását profikra, az Airtech Streamliningra bízta. A farokidomot viszont ő maga vágta alumíniumból – minden rossz nélkül, a különbség látványos. A benzintankot az SV sajátja helyett egy NTV tartályára cserélte. Az ezüst-kék fényezéshez pedig egy piros ülést szerzett, hogy a nyolcvanas évek végi, kilencvenes évek eleji hangulatot fokozza.
Alf álma nem az volt, hogy egy olyan motort hozzon létre, amelyet aztán csak kirak a műhelyben. Használni akarta. Az SV blokkba új vezérműtengelyeket pakolt, lecserélte a kipufogórendszert és a karburátor pedig kicsit átfaragta. Előre állítható Showa teleszkópokat rakott, a hátsó központi rugóstagot pedig YSS-re cserélte. Na, valahogy így kell viszonylag kevés pénzből álmokat megvalósítani.
Fotók: BikeBound
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »