A Harley-Davidson egészen egyszerűen csak megmutatta, hogy mivel készül a 2020-as évre. Lelövöm a poént: senkit nem fognak meglepni. A LiveWire nagy durranás, de egyelőre inkább érdekesség. Azon túl pedig két új Softail, új színek és egy trike van a listán. Az amerikai vásárlóközönség számára komoly újdonság, hogy a Touring modellek alapfelszereltségévé válik odakint az ABS, de ez minket értelemszerűen nem érint.
Kezdjük a leglátványosabb eresztéssel. A 2020-as Harley-Davidson Low Rider S modellhez az ihletet egyértelműen a Sons of Anarchy megboldogult Dyna gépei adták.
A jelenlegi Softail modelleknek két válfaja van. Az egyiket nyugisabbra, krúzolósabbra tervezték. A másikat pedig akármilyen hihetetlen is, de agresszívebbnek találták ki, ami a Gázhúzó Gézáknak okoz örömet. A Low Rider S az egyszemélyes ülésével, az USD villáival és a 114 köbinches blokkjával tippelhetsz, hogy melyik csoportba tartozik. Ha olyan lesz vele menni, mint az FXDR-rel (amelynek tesztjét hamarosan olvashatjátok az Onroad.hu-n), csak kényelmesebben és keskenyebb hátsó gumival, akkor nagyot üthet.
A Harley-Davidson 2020-as tervei között a Heritage Classic megújítása aligha számít elképesztő, arcszaggató újdonságnak. A HD legklasszikusabb Softail modellje lényegében megegyezik az elődjével.
Egyetlen egy apróságot leszámítva. A jelenlegi kínálatban a Heritage modell 114 köbinches blokkal tanyázik. A modell karakteréhez azonban talán jobban illik a Milwaukee Eight 107, azaz a “mindössze” 1.745 köbcentis motorja. Talán nem tűnik hatalmas változásnak, de a kisebbik blokkal egészen más karaktere lesz ennek a full klasszikus gépnek. És én azt gondolom, hogy jó döntést hoztak. Tapasztalatom szerint nagyobbik M8 blokk egy agresszívebb holmi, a 107-ben sokkal több a méltóság. Tehát meggyőződésem, hogy Milwaukee-ban jó döntést hoztak.
A Harley soha nem ismerte ezt el, de mind tudjuk, de legalábbis reméljük, hogy a Milwaukee-i főhadiszálláson a Mötley Crüe egyik legismertebb száma után nevezték el az elektromos motorjukat.
A Harley-Davidson 2020-ban útjára indítja első elektromos motorját. Már mindent tudunk róla, amit csak lehet. És ugyanakkor semmit, ami igazán érdekel minket. Milyen vele menni? Milyen lesz a hétköznapokban? Jövőre – reméljük számunkra is – kiderül!
A fullextrás, luxus szcénában a Road Glide Limited komoly újdonságot nem hoz. A HD bedob egy igazán komoly fényezést a motorhoz, amely a Black Finish nevet kapja.
Sokak örömére a HD folytatja a CVO Tri Glide sorozatát. Néhány apró fejlesztésen túl nem is nyúlnak az ultraluxus háromkerekűhöz. Ami azért is öröm, mert így továbbra is a 117-es, azaz 1.923 köbcentis M8 blokkal szerelik, amelyet egyébként a többi CVO modell is megkap.
Ez az infó egy kicsit kilóg a sorból, ugyanis nem a Harley jelentette be, hanem néhány tervrajz landolt a Szabadalmi Hivatalban. Ezek alapján a HD az adaptív tempomat bevezetésén dolgozik, amely bár létező technológia, de motorkerékpárok esetében még nem terjedt el a használatuk.
A Harley adaptív tempomatjának egyik érdekessége, hogy egy kijelző segítségével lehet menet közben is állítani. Egészen pontosan meg lehet azt tenni, hogy ha utolérsz egy járművet, akkor rábökhetsz, hogy a sebességkülönbséget ahhoz a géphez mérje. Gondolom nem kell ecsetelni, hogy hosszú kilométereken át tartó motoros túrán milyen komoly kényelmi faktort jelent.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »