Mintegy negyven esztendővel a legendás előd után újra van Suzuki Katana. A modell forgalmazását már megkezdték Európában. Bár legnagyobb szívfájdalmunkra tesztmotort még nem kaptunk belőle, de alig várjuk, hogy a kezeink közé kaparinthassunk egyet. Gyakorlati tapasztalatot azonban nem csak hazánkban, hanem szerte a világon is kevesen szereztek még az új instant klasszikussal.
Ennek ellenére a kritikus hangok máris megjelentek a motorral szemben. A GSX-S1000 modellen alapuló új Katanával szemben az egyik komoly kritika, hogy igazi újdonságot nem nyújt az alapmodellel szemben. Csupán a dizájn más, az S vázához pedig csak hozzácsapták egy Gixer lengővillát. Ráadásul a kisméretű, mindössze 12 literes tank sem ejtett ámulatba mindenkit. Ezeket mégis véleményesnek tartom, hiszen az átütő újdonság hiányát csak a szenzációkra kiéhezett, felületes médiafogyasztási szokásaink miatt érezni tátongó mételynek az újdonság auráján. A kis tank egy mátrai menethez pont elég, a Suzuki Katana már ránézésre sem egy nagy hatótávolságú gép, amivel körbe akarod motorozni a Földet. Akkor meg? A legfájóbb, de legfelületesebb kritika pedig mégiscsak az volt, hogy a 150 lóerő körüli teljesítmény kevés. Kevés? Egy modern klasszikustól? Miközben tízből nyolc utcai motoros fele ekkora teljesítményt sem tud normálisan kihasználni?
A japán mérnökurak és mérnökhölgyek pedig megérezték a kihívás szellejét és valószínűleg rábólintottak egy brutálisabb, limitált “R” betűjeles szériára. Az infó ilyenkor még közel sem száz százalék, de ha a japán Young Machine magazin szellőztet meg valamit, akkor abban általában van valami. Azok a srácok elég közel vannak a tűzhöz. A Suzuki Katana 1135R a GSX-R1000R-től venné kölcsön az első villákat, valamint a fékéket. Továbbá szintén a top sportmotorjukról érkezne az elektronika. A tömeg csökkentése – és egyúttal a presztízs növelése – érdekében kapna néhány karbon elemet, és naná, hogy a legfontosabbat: egy komplett Yoshimura rendszert.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »