A szél- és időjárás elleni védelem is hozza azt, amit egy ilyen járműtől elvárunk. Szélnyomás a C400X által elérhető sebességtartományokban nem igazán van – a kis plexi kitűnően eltereli a szelet. Némi turbulens zajt generál, de az sem igazán vészes. Volt szerencsém kisebb esőben is menni vele – ott az idomok hatása mozgás közben még egész jól eltolta a cseppeket. Aztán olyan zuhé lett, hogy már mindegy volt… Ott a városi forgalomban már inkább az ABS jutott szerephez – hiába viselkedtek kanyarokban magabiztosan a gumik, a félőrült budapesti csúcsban a blokkolásgátló nélkül többször kellemetlenül éreztem volna magam. Volt, hogy a közvetlen előttem haladó autó fék nélkül verte telibe az őt megelőző platós kistehert – itt megint át tudtam érezni az ABS elengedhetetlen fontosságát.
Akadnak még megvizsgálásra érdemes dolgok, amelyek elengedhetetlenek ebben a járműosztályban. Ilyen a tárolórekeszek milyensége és mennyisége. Sajnos ezen a téren nem valami acélos a C400X: a hatalmas és amúgy roppant kényelmes nyerget felnyitva az alatta levő hely bizony nem valami tágas. Nem is elég széles és nem is kellően mély. A vezető alá inkább csak esőruci meg apróságok férnek el. A videóban azt mondtam, hogy hátra befér egy laptop – de ez inkább csak úgy a 13 colos gépekig igaz. Egy 15,6-os masinát táskástól már nem tudsz ide elhelyezni. Igaz, legalább parkoláskor a zseniális Flexcase rendszernek hála bővíthető, így egy zárt bukót bent tudsz hagyni a nyereg alatt.
Amelyet persze hidraulikus támasz emel fel és tart meg, az üregben pedig ledes világítás könnyíti meg a pakolgatást éjnek évadján is. Van két további apró rekeszünk az első idomban, amelyekben telefont vagy egyéb apróságot tudunk tartani. Közülük az egyikben pontosan ennek érdekében van egy gumitálca is. A központi zár pedig nem csak az ülés nyitására szolgáló kallantyút, hanem az említett két rekesz fedelét oldó gombot is üzemen kívül helyezi – vagyis akár az értékeink is biztonságban lesznek, ha csak rövid időre szaladunk be valahová.
Amit még kicsit sajnálok, hogy a 650-es nagy testvéreknél alkalmazott automata rögzítőféket nem emelték át ezekbe a robogókba. Ott ugye az oldalsztender lehajtása egy bovden simán aktiválja a hátsó tárcsán levő plusz nyereg dugattyúját, és a jármű nem tud elgurulni. Egy két mázsás motorral néha muszáj emelkedőn-lejtőn megállni, és ilyen esetben nagyon jól jön egy ilyen okosan átgondolt rendszer.
A BMW C400X nem csak a kis csőrben és az első lámpatestben hasonlít az F800GS és F750GS párosra, hanem zseniális felszerelhetőségében is. Egyúttal a teljesen kiegyensúlyozott és remekül használható csomag mellett ebben magasodik minden vetélytársa fölé. A középkategóriás robogóhoz olyan dolgokat rendelhetünk, mint a markolat- és ülésfűtés (mindkettő három fokozatban állítható), kulcs nélküli indítás, ledes világítás és nappali menetfény (előbbi általános a versenytársaknál, utóbbi nem annyira) vagy éppen gyári riasztó. Végül pedig ott a Connectivity rendszer, amely pont azt teszi hozzá a járműhöz, amire a tipikus felhasználónak tényleg szüksége van. Mert a modern technikára fogékony és anyagilag jól szituált menedzser – aki mondjuk Nagykovácsiból jár be a 16. kerületbe melózni – nem tud meglenni mobilja nélkül.
A BMW zseniális cucca pedig összekapcsolja a járművet az okostelefonnal és annak minden fontos tudását megjeleníti a műszerfalon. Fészbukozni azért szerencsére nem enged menet közben, de a kormány elengedése nélkül kereshetünk telefonkönyvünkben és bonyolíthatunk hívásokat. Megnyitja zenetárunkat és hallgathatjuk a sisakban kedvenc muzsikáinkat – böngészhetünk is köztük úgy, hogy a mobil a zsebünkben pihen. Végül pedig a letölthető alkalmazás segítségével képes a célhoz navigálni minket – a már használt címeket pedig a telefon nélkül is előkereshetjük. Ja, és még a sebességkorlátozásokat is mutatja – már amennyiben érdekel.
Amennyiben pusztán mint helyváltoztatási eszközt nézzük, a BMW C400X egy teljesen átlagos közepes robogó. Minden szempontból igazi prémiumot ad a leendő használóinak, de különösebben nem magasodik ki versenytársai közül. Megjelenése azért némileg egyedivé teszi – amennyiben pedig rendesen felextrázzuk, már abszolút a mezőny fölé nő. Igaz, ekkorra az ára is – de aki ilyen szolgáltatásokra vágyik, annak ez abszolút bele fog férni. Összességében tehát a BMW-nek sikerült egy igen zsúfolt szegmensben olyat letenni az asztalra – pontosabban az aszfaltra -, ami mégis csak méltó a bajor márkához. Sok sikert, C400X!
Az utolsó oldalon találod a részletes, pontozásos értékelést és a műszaki adatokat. Meg még pár fotót. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »