Nem lehet könnyű feladat időről időre korszakalkotó fejlesztésekkel előrukkolni. De a Honda mérnökei legalább próbálkoznak vele. A szárnyas embléma mögött meghúzódó szakemberek új keletű motoros seggfetisizmussal küzdenek a kegyeitekért. A legutóbb előkerült tervrajzaik szerint a fázós tomporokkal szemben tűzték ki a hadi zászlót, ezúttal pedig a fájós, zsibbadós alfelekkel és derekakkal átellenben vették fel az alapállást gombnyomásra változtatható üléspozícióval.

Az elképzelés amúgy hibátlan. Hiszen ameddig az autók esetében a vezető egyszerűen a saját testalkatához tudja igazítani a megfelelő üléspozíciót, addig a motoroknál ez egy körrel macerásabb történet. Márpedig az emberi testalkat más és más. Két, 180 centiméter magas, 80 kilogrammos férfi között is van különbség, hiába ugyanazok az alapadatok. Az egyiküknek hosszabb a keze, a másiknak a lába és máris más üléspozícióra van szükségük.
De haladjunk tovább a gondolatban. Tegyük fel, hogy Ferinek tökre megfelel az üléspozíció, amit a motorja nyújt neki. Abszolút ideális esetben mégis másik és másik pozitúrára vágyik akkor, amikor a lehető leggyorsabban fel akar kaparni a Kékestetőre és akkor is, amikor Budapestről lezúz az autópályán meglátogatni a 300 kilométerre lakó mamát. Ha Egyszeri Ferencünk ezt kvázi gombnyomásra képes megváltoztatni, akkor az nem csak megkönnyíti, hanem a szó szoros értelmében kényelmesebbé teszi az életét.


A megjelent tervrajzok alapján persze még nem tökéletes az elképzelés. Hiszen az ülés vagy lábtartók pozícióján nem lehetne változtatni. A kormány magasságának állásán és a plexi helyzetén viszont igen. Persze ezeket most is meg lehet oldani. A szorgalmasak akár minden motorozás előtt az igénybe vételre szabhatják ezek pozícióját. Na de mégiscsak egyszerűbb lenne gombnyomásra állítani. Mindenképpen üdvözlendő a gondolat!

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda számtalan fejlesztését megcsodáltuk már az életben, de most rátapintottak valami nagyon fontosra. Itt az oldalkocsi az MSX125-höz!
Elolvasom »Tegnap este leadták a televíziózás egyik legnagyobb hatású sorozata, a Trónok Harca utolsó epizódját. A magunk módján megemlékezünk erről.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »