Nem lehet könnyű feladat időről időre korszakalkotó fejlesztésekkel előrukkolni. De a Honda mérnökei legalább próbálkoznak vele. A szárnyas embléma mögött meghúzódó szakemberek új keletű motoros seggfetisizmussal küzdenek a kegyeitekért. A legutóbb előkerült tervrajzaik szerint a fázós tomporokkal szemben tűzték ki a hadi zászlót, ezúttal pedig a fájós, zsibbadós alfelekkel és derekakkal átellenben vették fel az alapállást gombnyomásra változtatható üléspozícióval.
Az elképzelés amúgy hibátlan. Hiszen ameddig az autók esetében a vezető egyszerűen a saját testalkatához tudja igazítani a megfelelő üléspozíciót, addig a motoroknál ez egy körrel macerásabb történet. Márpedig az emberi testalkat más és más. Két, 180 centiméter magas, 80 kilogrammos férfi között is van különbség, hiába ugyanazok az alapadatok. Az egyiküknek hosszabb a keze, a másiknak a lába és máris más üléspozícióra van szükségük.
De haladjunk tovább a gondolatban. Tegyük fel, hogy Ferinek tökre megfelel az üléspozíció, amit a motorja nyújt neki. Abszolút ideális esetben mégis másik és másik pozitúrára vágyik akkor, amikor a lehető leggyorsabban fel akar kaparni a Kékestetőre és akkor is, amikor Budapestről lezúz az autópályán meglátogatni a 300 kilométerre lakó mamát. Ha Egyszeri Ferencünk ezt kvázi gombnyomásra képes megváltoztatni, akkor az nem csak megkönnyíti, hanem a szó szoros értelmében kényelmesebbé teszi az életét.
A megjelent tervrajzok alapján persze még nem tökéletes az elképzelés. Hiszen az ülés vagy lábtartók pozícióján nem lehetne változtatni. A kormány magasságának állásán és a plexi helyzetén viszont igen. Persze ezeket most is meg lehet oldani. A szorgalmasak akár minden motorozás előtt az igénybe vételre szabhatják ezek pozícióját. Na de mégiscsak egyszerűbb lenne gombnyomásra állítani. Mindenképpen üdvözlendő a gondolat!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »