Az egyedül állva maradt magyar motoros, Kárpáti Peti előtt hatalmas feladat állt tegnap. Egyedül kellett teljesítenie a végig sivatagi tájakon vezető Morocco Desert Challenge utolsó előtti, egyúttal legnagyobb távot jelentő napján. Tegnap este végre sikerült vele személyesen is beszélnem. Mint kiderült, ez előző este is azért hiúsult meg, mert a telefonja nem bírta a körülményeket és nem igazán működött. Tegnap a már kiesett Laller adott neki egy kis mobil netet, így tudtam tőle kapni néhány személyes információt.
Rögtön mesélt Laller kieséséről is. Mint mondta, a nagy porban ő is csak kicsivel később vette észre, hogy nem sokkal a rajt után csapattársa nem jön mögötte. Ekkor megállt – visszamenni azonban már nem tudott. Mivel ők a motoros mezőny végén indulnak – összetett helyezésüknek megfelelően -, közvetlenül utánuk elrajtol az autós mezőny eleje. Azokkal szembe motorozni pedig nagyjából lehetetlen. Így amikor már biztosnak tűnt, hogy Laller bajban van, kénytelen-kelletlen ment tovább egyedül, és a következő időellenőrző ponton tudta meg a sajnálatos hírt.
A tegnapi napról mindenki tudta, hogy nehéz lesz. Az eleje igazi komoly dűnékkel indult. Kárpáti Peti azonban nagyon szépen ráérzett ezeknek az ízére. Sőt, ahogy mesélte: kimondottan élvezte is őket. A titok “mindössze” annyi, hogy lehetőleg olyan részt kell keresni, amit még nem túrt szét más jármű, majd a tetején pontosan úgy átbuktatni a motort, hogy az első kerék átjutása után a lendület még átsegítse a közepét. Onnan már bő gázzal kell menni lefelé is. Neki igazi kormányon átugrós esése – ami amúgy abszolút jellemző – nem is volt, és tényleg igazi élvezettel motorozta végig ezt a szakaszt.
Közben ismét összeállt a szervizhátteret neki is biztosító Desert Rose Racing csapat egyik saját versenyzőjével, Richard Peakerrel. (Vele már haladtak közösen egy korábbi napon is.) A dűnék között ameddig tudtak, mentek együtt – de ez is inkább lelki támogatás volt, mert igazán visszamenni a másikért itt sem volt könnyű feladat. Amikor kiértek a komoly homokdombok közül, összevárták egymást. Mint Péter mesélte, itt úgyis muszáj volt levetkőzni és még a csizmából is kiönteni a homokot – mert az embernek mindene tele van vele, miután pár tucat kilométert motorozik ilyen körülmények között. Na de ettől is különleges egy Morocco Desert Challenge!
Kilométerben a nap nagyobbik része időben alig több mint a fele volt. Miután maguk mögött hagyták a dűnék világát, hosszan motoroztak egy folyómederben, majd felkapaszkodtak egy fennsíkra. Tőlem tudta meg, hogy közel 1.400 méteres magasságban jártak – a GPS nyomkövető rendszer ugyanis mutatja ezt az adatot is, én pedig tegnap nagyrészt figyelni tudtam a haladását. Peti csak annyit érzékelt, hogy itt nagyon fázott… Végül egy igazán gyors szakasz következett, ahol széles, murvás úton lehetett tényleg jó tempót motorozni – mégsem volt unalmas, mert folyamatosan kanyargott. Ott meg ugye akad némi mókázás is.
Így az előző napi bőven több mint 15 nyeregben töltött órához képest a sokkal hosszabb hetedik napot nagyjából 11 alatt teljesítette. Ráadásul mint megtudtam, a hatodik nap legvégén csúnyán eltévedtek és alig találták meg a célt is jelentő táborhelyet – így maradtak is ki útpontok és ott bevéstek neki még több mint három óra időbüntetést. Tegnap azonban navigációs nehézsége sem akadt. Este még különösebb fáradtságot sem éreztem a hangjában, pedig azért bő négyszáz kilométert csak nyeregben töltött. A KTM utólagosan kiépített üzemanyag ellátó rendszerével azonban továbbra is nagyon küzd. Volt, hogy a kifogyás szélén már kiesett és a motorja mellett a mentést váró versenyzőtől próbált kunyerálni egy kis naftát – de szerencsére mindig elérte a következő tankolási pontot.
A hosszú hetedik nap egyébként nagyon sok áldozatot szedett a motorosok közül: tizenhat pilótával kevesebbet hoz az eredménytábla, mint 24 órával korábban. Kárpáti Peti pedig kicsit előrébb lépett: most a 39. helyre sorolja a Morocco Desert Challenge weboldala. Ma van még nekik egy erős kétszázas off-road szakasz, majd aszfaltos összekötőn érik el a tengerparti szállodát, ahol hivatalosan is célba fut a Morocco Desert Challenge mezőnye. Reméljük, legalább egy magyar motorral együtt!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »