A második nap beszámolóját azzal fejeztük be – mert Kárpáti Peti is ezt mondta vasárnap este telefonban -, hogy a folytatás nehezebb lesz. Ezt pontosan igazolja az a tény is, hogy a 402 kilométeres előző napon a srácoknak arra is volt kapacitása, hogy pár fotót készítsenek a speciál közben – tegnap viszont ez fel sem merült bennük. Fáradtan, de nem elégedetlenül célba értek, de azért nem minden problémától mentesen. Mert bár a Morocco Desert Challenge harmadik napi hivatalos etapja “csak” 372 kilométer lett volna, ők azért ennél többet motoroztak. Igaz, nem direkt.
A nap során nagyon változatos tájjal, talajviszonyokkal és navigációs feladatokkal kellett megbirkózni. Haladtak egy kiszáradt tó medrében, amely Péter szerint egészen különleges látvány és élmény volt. Aztán az innen való kijutás egy olyan sziklás emelkedőn át vezetett, amely a srácok szerint inkább triál-, mint tereprali versenyhez passzolt volna. Nem véletlen, hogy a mai fotóink forrásaként szolgáló hivatalos sajtófotók jelentős része itt készült – sok motoros keményen megszenvedett vele.
Laller és Péter kijutottak, és az út folytatásaként egy kiszáradt folyómederben motoroztak tovább. Viszont az innen való kihajtási lehetőséget elnézték – vagyis elkövették az első navigációs hibát. Az igazi baj az volt, hogy a soron következő navigációs pontok abszolút stimmeltek, így csak jóval később vették észre, hogy valami nem stimmel. Jött némi tanakodás, visszafordulás, majd meglett a jó útvonal is. Ez így azonban 35 kilométerbe és egy bő órába került.
Ráadásul ahogy Péter mesélte este, amikor már visszafelé tartottak, jött velük szembe egy magyar quados, akinek igyekeztek tudtára adni a hibát – de ő is pontosan végigjárta ugyanazt az utat, mint a két KTM-es motorosunk. A lényeg, hogy meglett a helyes irány, és onnan újabb hiba nélkül eljutottak a célig. A hátralevő út ekkor ugyan még több mint a napi táv fele volt, de ott már nem volt komoly nehézség. Sőt a cél előtti homokutas-pampás kilométereket már kimondottan élvezték.
Egy kicsit bemutatnánk nektek a tereprali esti óráit is. Igaz, most sajnos csak szóban – Péter este még azt mondta, megpróbál küldeni fotókat a táborhelyről, de aztán ezek reggelig nem érkeztek meg. Majd pótoljuk őket. A Morocco Desert Challenge szervezői minden nap egy nagyon komoly bivouac-ot építenek fel – és költöztetik azt napról napra arrébb. Szükség is van rá, mert a szerelőkkel és kísérőkkel együtt kicsit több mint EZER ember vándorol végig az útvonalon! Ez a szám egyébként alig marad el a Dakarétól.
A táborhelyen szőnyegekkel borítják be a sivatagot, összedobnak egy egészen komoly bárt egészen komoly optikájú felszolgáló csajokkal. Ismét nagy dicséretet kapott az esti főétkezés, mert mindenki nagyon elégedett vele. Számtalan fajta masszázs szolgáltatás várja a napközben elgyötört versenyzői testeket. Persze nyilván nem ingyen, de biztosan nagyon hasznos a további küzdelmekhez. Főleg, mert ma jön a második leghosszabb etap: a félidő előtt még 425 kilométert kell leküzdeni a Morocco Desert Challenge még talpon levő mezőnyének.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »