A Facebook szinte minden motoros csoportjában felbukkant az a gyenge minőségű animációs “film”, amely egy teljes testet védő motoros légzsák működését szemlélteti. A videót egy Statup selfie nevű oldal tette közzé, amely ötletes új elgondolások népszerűsítésével foglalkozik. Általában azzal a kérdéssel osztják meg, hogy ki mit szól hozzá. Az érdeklődés pedig jogos, hiszen bennünket, motorosokat fokozottan izgat a saját testi épségünk megőrzésének kérdése. Mi vagyunk a legsérülékenyebbek a közutakon, így baleset esetén a sérülések elkerülése vagy minimalizálása kulcskérdés. Egy ilyen szuper légzsák pedig egy csapásra mindent megoldana. (Persze az ötlet nem teljesen új, készült már korábban teljesen levegővel felfújódó bukósisak is!) Az elmélkedés előtt nézzük is meg gyorsan, miről van szó – ez az ötletgazda saját weboldaláról származó videó:
Nekem az első gondolatom az volt, hogy vajon mekkora tömegű lehet egy ilyen holmi? Hiszen már az általunk bemutatott Alpinestars Tech-Air rendszere – amely “csak” a felső test legsérülékenyebb részeit védő, de csúcsminőségű cucc – is egy komoly méretű és tömegű kiegészítő felszerelés. Egy egész testet védő légzsák összehajtva is hatalmas kiterjedésű lenne. A kellően gyors felfújásához pedig milyen mennyiségű patron kellene? Hiszen még egy autó utaslufija (amely talán a legnagyobb egy személy-gépkocsiban) is kismiska ehhez képest!
Tehát biztosan brutális helyigényű és tömegű lenne a cucc. Persze erre legalább gondoltak a fantázia ötletgazdái: a videóból kiderül, hogy az egész igazából a motor ülésébe van építve, amelyhez a motoros hozzácsatolja magát. Ez már persze csupán azt a kérdést veti fel, hogy miként fogsz mozogni vagy éppen felállni motorozás közben… Na de ne vesszünk el a részletekben. 🙂
Meglátásom szerint akad még két komoly probléma az elgondolással kapcsolatban. Az egyik, hogy amikor ennyire kerekre fújódnak fel a tested körüli légzsákok, az aszfalton való csúszás közbeni lassulásod vajon mekkora lesz? Vélhetően elég csekély. Amennyiben pedig gumilabdaként pattogsz az úton, a biztonságodat veszélyeztető tényezők száma talán még nő is, nem hogy csökkenne. A másik baj, hogy vajon milyen anyagból kellene készíteni a lufikat ahhoz, hogy ne szakadjanak darabokra a csúszás következtében keletkező hő hatására? Talán nem véletlen, hogy a létező konstrukciók a szívós külső réteg (vagyis a kabát) belsejében durrannak el, és nem kívül. Szóval ez a videó egy remek elgondolás – de aligha fogjuk gyakorlatban működő termékként viszontlátni.
Cimkék:
Hosszú pereskedés után nyert a Dainese: a napokban született ítélet megtiltja az Alpinestars Tech-Air rendszerének forgalmazását Németországban.
Elolvasom »A 2019-es modellévre kiadott Vespa GTS 300 HPE a klasszikus robogó-család történetének legizmosabb blokkjával mozog. Sok újítást tartalmaz!
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »