Annyiféle gyorsulós összehasonlítós videó létezik a videómegosztók végtelen mélységű bugyrában, hogy arra szavak nincsenek. Gyorsult itt már minden mindennel a köbcentik és a kerekek számától függetlenül. Aki képben van, az tudja is, hogy igazából nem is a teljesítmény számít, hanem annak tömeghez viszonyított aránya. Vagyis hiába erős valami, ha nehéz… Na meg az sem mindegy, a gyorsuláshoz szükséges erőt hogy képes a jármű odatenni az aszfaltra. Mert mozgási energia csak így lesz a dologból. A lenti filmecske is egy kiváló példa a fentiekre. Vagy mégsem?
Az egyik szörnyet a Mercedes-Benz gyárában építették, és ha kellően kőgazdag vagy, széria autóként akár meg is veheted. Ettől azonban a paraméterei lenyűgözőek. Az AMG E63s hajtásáról egy 4 literes V8-as biturbo benzinmotor gondoskodik. Legnagyobb teljesítménye 603 lóerő, azonban ennél érdekesebb a forgatónyomatéka, amely 2’500-as és 4’500-as fordulatszám között végig 850 newtonméter. Csakhogy van egy kis bökkenő: a csoda-sportlimuzin némileg többet nyom a mérlegen két tonnánál.
Ezért is lehet komoly versenytársa az épített MK sportkocsi. A kis angol cég kimondottan arra szakosodott, hogy építő kitteket gyárt, amelyeket aztán mindenki úgy fejez be, ahogy akar. Van két literes szívó benzinmotoros is, meg akad amit turbós Hayabusa erőforrás hajt. (Érdemes szétnézni honlapjukon is!) Mai hősünket Kawasaki Ninja ezres sportmotor hajtja. Csakhogy abból kettő.
A motorok mindegyike saját váltót használ, amelyek kihajtása utólag van közösítve és forgatja a hátsó kerekeket. Az összes teljesítmény nagyjából 360 lóerő – csakhogy a masina 530 kilós! Tehát minden tonnájára 670 lóerő jut – szemben az AMG 300-ával. Jöjjön hát a párbaj!
Az előzetes esélylatolgatások megint értelmetlennek bizonyultak. Két apró tényezőn vérzett el a matek: az egyik a Mercedes-Benz összkerékhajtása – vagyis a 850 Nm jobban lekerült az aszfaltra, a másik pedig a rajtprogram, amikor is az elektronika a lehető legdurvábban és leghatékonyabban szabadítja ki a teljesítményt. Ilyenkor az autó mindent a gyorsulásnak rendel alá. Aminek az eredménye elég tisztán ki is jött a videóból.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »