Teljesen hétköznapi eset, amikor valamilyen okból meg kell állnod egy meredekebb emelkedőn. Az itteni álló helyzetből való elindulás sokakban nem kelt magabiztos érzést. Félnek a visszagurulástól, hogy pontosan el tudják-e kapni az elindulást és hogy nem lesz-e nagyon béna hangja a motornak a magas fordulat miatt. Esetleg nem hagynak-e ott túl sokat a kuplungtárcsák anyagából. Mik is az általános hibák?

A baj ott kezdődik, amikor ösztönből az első fékkel próbáljuk stabilan megállítani a motort. Normál esetben ezt szoktuk meg – viszont amikor az első kerék lényegesen magasabban van a hátsónál, a frontális abroncson alig van leszorító erő. Így nagyon könnyen megcsúszik hátra – abban a pillanatban, ahogy behúzott kuplunggal beindítottuk a motort. Azt meg muszáj, mert nélküle tuti nem fogunk tudni elindulni felfelé. Ezt tetézi, hogy még ha nem is csúszna meg a jármű a keveset tapadó első gumi miatt, nagyon nehéz megfelelően adagolni a gázt és közben a megfelelő ritmusban felengedni az első féket az elindulás pillanatában. Lássuk hát, mit kell tenni ahhoz, hogy könnyen hidaljuk át a sokak számára mumusnak tűnő manővert.
Akkor szedjük össze szokás szerint a legfontosabb dolgokat ahhoz, hogy stresszmentesen, magabiztosan és könnyedén induljunk el az emelkedőkön.

Ne feledjük: ha meg kell állnunk, akkor is bal lábbal támasszunk és hátsó fékkel rögzítsük a motort – ameddig le nem állítjuk azt. Kis gyakorlással az egész folyamat nagyon könnyűvé válik – és soha többen nem izzadunk bele a gondolatba, ha meredekebb úton kell elindulnunk.
Sorozatunkat hamarosan ismét burkolatlan úton folytatjuk!

Cimkék:
De egyáltalán motorkerékpár a Niken? A legtöbb embernek ugyanis a két első kerék a baja, hogy azzal oda az élmény. Kiderítjük, így van-e.
Elolvasom »Tavalyi nagy túránk a távoli Normandia területére vezetett. Annyi élmémnyben volt részünk, hogy a célterületet csak ajánlani tudom mindenkinek.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »