A Triumph oldschool szekciójában az idei év két új modellről szólt. Az új 1’200 köbcentis Speed Twin azok felé kacsint, akik a vintage megjelenés mellett modern, tempós motorra vágynak. A szintén egykettesített Scrambler pedig inkább a macsó porszaggatóknak való, pláne a valóban dzsindzsakompatibilis XE kivitel. Mindazonáltal a Thruxton sem marad parlagon, de ez már a következő év muzsikája.
A leendő csúcskategóriás motort Triumph Thruxton R TFC néven emlegetik. A britek vélhetően egy új fogalmat akarnak elültetni az agyunkban. A TFC megfejtése a Triumph Factory Custom, ami a jövőben talán a kicsit erősebb, kicsit könnyebb, kicsit fullosabb, kicsit exkluzívabb kiviteleket fogja jelölni.
A kémfotókon két szembetűnő jelenség szúrja ki a szemünket. Az egyik, hogy a Thruxton és a töltött káposzta nem barátok. A másik pedig az, hogy a karbon olyan a mérnöknek, mint a háztáji embernek a WD-40: ha a kezébe kerül akkor használni fogja.
A hamisítatlanul café raceres, szénszálas műanyag fejidom szinte leugrik a fotókról. A szerepe azonban mint tudjuk nem csak az, hogy borzasztóan menő megjelenést kölcsönözzenek a motornak. Várhatóan a motor – száraz – tömege nem fogja elérni a 200 kilogrammos lélektani határt.
A TFC Thruxton azonban nem csupán egy szépen megmunkált, nyálcsoragatást előidéző idom, valamint első sárvédő. A Showa teleszkópokat minden paraméterében állítható Öhlinx NIX 30-ra cserélik. A fékhatásról Brembo monoblok versenyféknyergek gondoskodnának, a felnikre pedig Metzeler Racetec RR papucsokat húznának.
Cimkék:
Elröppent egy újabb év, ismét eljött a szeretet ünnepe. Ilyenkor lehet az eltelt esztendőn is merengeni, és lehet előre is tekinteni.
Elolvasom »A Maserati legendája négy keréken él, de természetesen akad olyan elborult motorépítő, akinek eszébe jut motort építeni egy blokk talján köré.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »