Jó, be kell vallanom: nem vagyok a téli motorozásnak nagy pártolója. Nyilván mindenki azt csinál, amit csak akar, nekem az élvezet tavasszal kezdődik, amikor nem fagy oda a tököm az üléshez. Na persze az utóbbi napok száraz, napos időjárását én is kihasználtam és nagy öröm volt, hogy sokatoknak köszönhettem az úton. Na de mi van akkor, amikor beütnek a brutális minuszok és úgy lefagynak az utak, hogy még téli bakancsban, gyalog is seggre ülünk? Vannak akik szerint az egy remek időpont a driftelés műfajának élvezetére. Pláne ha van egy befagyott tó vagy folyó a közelben.
Na de mi van akkor, ha a garázsban álló gépsárkány történetesen egy 370 kilogrammos, 1’745 köbcentis behemót? Az a helyzet, hogy semmi. Egy Harley-Davidson Road Glide is remek masina egy kis csúszkáláshoz, nehogy már csak a Ladás és négykerekű BMW-s arcok élvezzék ki az időjárást nyújtotta lehetőségeket.
A két keréken való driftelés tudománya igényel némi tudást és előzetes felkészülést is, különben a hátsó kerék helyett gyorsan arcon csúszás lesz a dolog vége. De az alábbi videóban szereplő uriember az élő példa rá, hogy nem lehetetlen. Nézzétek csak meg!
De azért a téli motorozásnak akad békésebb vállfaja is. Ha nem akarod téliesíteni a motorodat, akkor ide kattintva olvashatsz egy listát 10+1 motorról, ami jó lehet a téli nyúzásra. Nem mai lista, de az ETZ még mindig verhetetlen! Ha pedig ráereszkedsz az útra két keréken, akkor van néhány tippünk arra az esetre is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »