Jó, be kell vallanom: nem vagyok a téli motorozásnak nagy pártolója. Nyilván mindenki azt csinál, amit csak akar, nekem az élvezet tavasszal kezdődik, amikor nem fagy oda a tököm az üléshez. Na persze az utóbbi napok száraz, napos időjárását én is kihasználtam és nagy öröm volt, hogy sokatoknak köszönhettem az úton. Na de mi van akkor, amikor beütnek a brutális minuszok és úgy lefagynak az utak, hogy még téli bakancsban, gyalog is seggre ülünk? Vannak akik szerint az egy remek időpont a driftelés műfajának élvezetére. Pláne ha van egy befagyott tó vagy folyó a közelben.
Na de mi van akkor, ha a garázsban álló gépsárkány történetesen egy 370 kilogrammos, 1’745 köbcentis behemót? Az a helyzet, hogy semmi. Egy Harley-Davidson Road Glide is remek masina egy kis csúszkáláshoz, nehogy már csak a Ladás és négykerekű BMW-s arcok élvezzék ki az időjárást nyújtotta lehetőségeket.
A két keréken való driftelés tudománya igényel némi tudást és előzetes felkészülést is, különben a hátsó kerék helyett gyorsan arcon csúszás lesz a dolog vége. De az alábbi videóban szereplő uriember az élő példa rá, hogy nem lehetetlen. Nézzétek csak meg!
De azért a téli motorozásnak akad békésebb vállfaja is. Ha nem akarod téliesíteni a motorodat, akkor ide kattintva olvashatsz egy listát 10+1 motorról, ami jó lehet a téli nyúzásra. Nem mai lista, de az ETZ még mindig verhetetlen! Ha pedig ráereszkedsz az útra két keréken, akkor van néhány tippünk arra az esetre is.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Alig néhány hete, hogy bemutatta az Aprilia az RS 660 prototípusát, de már készült is róla fotó, hogy pályán tesztelik.
Elolvasom »Nekimegy a prémium szegmensnek a Moto Guzzi az új középsúlyú túraendurójával a V85 TT-vel. De meg fogjuk venni a BMW helyett?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »