Volt némi zúglódás korábban, ami arra utalt, hogy a Honda gigafrissítést tervez a CBR1000RR modelljeihez. A pletyka ugyan valószínűleg igaz, de az már egészen biztos, hogy ennek a megjelenési dátuma nem 2019 lesz. Ugyanis bemutatkozott a jövő évre aktualizált Fireblade, de szó sincsen radikális változásokról. Azonban annál több az elektronikai csomag frissítéséről.
A gyári sajtóanyag büszkén hirdeti, sőt lépten és nyomon kiemeli, hogy a fejlesztésben oroszlánrészt vállalt a Honda HRC MotoGP szekciója. Semmi kétség nem lehet afelől, hogy ez bizonyára így volt. Ehhez hűen a változások jelentős része leginkább azokat célozza, akik szeretnék rendesen kinyomni a szemét az 1992-es bemutatkozása óta legendássá érett széria legújabb tagjának.
Az egyik ilyen fontos frissítés az ECU felokosítása volt. Ezúttal már külön tudja választani a wheelie-t és a csúsztatást. A Honda mérnökei a pályamotorozást tartották szem előtt, amikor úgy alakították ki a rendszert, hogy az egykerekezés-gátlót a maximumra lehessen tekerni, miközben a kipörgésgátló virtuális potiját pincemélyre lehet tekerni. Vagy éppen ugye pont fordítva, ha az igények úgy diktálják.
A gázreakciót érinti, hogy a motor 45%-kal gyorsabban ejti a fordulatot, és valamivel szabadabban pörög fel, ami a kanyarbejáratnál és kigyorsításnál jelent előnyt. A sajtóanyagot idézve: “Az eredmény főként versenypályán, nagy tapadású abroncsokkal lenyűgöző: a motor gyorsabb, a köridő rövidebb, a pilóta boldogabb.” Tehát igazán idilli kilátásaink vannak.
Kisebb esztétikai beavatkozás, hogy új színeket is kap a CBR1000RR. A Matt Ballistic Black Metallic fényezésű Fireblade-ek piros helyett ezüst betétekkel gördülnek ki a kapun. A Grand Prix Red színösszeállításnál hangsúlyosabbá válnak a felső idomokon futó, fehér csíkok. Némiképp változik a Grand Prix Red HRC Tricolourba öltöztetett kivitel is: látványos fehér és kék vonalakat kap.
Cimkék:
Az EICMA kiállításon a BMW bemutatta az új BMW C400GT-t, ami ideális lehet azoknak, akik szeretnek kirándulni is a kétkerekűjükkel.
Elolvasom »Az új Kawasaki Versys 1000 SE LT+ inkább túra, mint enduró, de abból gőzerővel halad előre a csúcskategóriák irányába.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »