Elektronikus menetprogramokból is van négy – igaz, ezekből kettőért külön fizetni kell. Alapból jár a Road (általános) és a Rain (a lehető legbiztonságosabb). A teljes kiépítésben ott van a Dynamic (sportos aszfaltozáshoz) és az Enduro. Utóbbinál például a futómű is azonnal ugyanilyen állásba áll és máshogy is működik, ritkábbra vált az ABS szabályozása hátul és a menetvezérlő elektronika lényegesen több kipörgést enged a hátsó keréknek. Persze amikor megindul oldalirányban, a szájra esés előtti pillanatban besegít.
Aztán soroljuk tovább a hosszú lista elemeit. Váltóasszisztens, azaz oda-vissza működő gyorsváltó, amely tényleg csak elinduláskor és megálláskor – vagy egészen lassú araszoláskor – igényli a kuplung használatát. Amúgy teligázon húzod felfelé a gangokat és bezárt gázkarral rugdosod vissza, miközben ő adja a gázfröccsöket. Keréknyomás ellenőrző rendszer – mondjuk ez volt az elődmodellen is. Tempomat, azaz sebességtartó automatika viszont nem – és az F850GS-hez ez is elérhető.
No és ott a Connectivity, amely egy nagyon okos fedélzeti kommunikációs rendszer. Külsőleg egy 6,5 colos TFT kijelző formájában jelenik meg, amelyhez kapcsolódik egy kis tekerentyű a bal kormányon. Innen elérjük a jármű valamennyi funkcióját, hozzákapcsolhatjuk telefonunkat, sisakunkat, utasunk sisakját. Látjuk rajta névjegyzékünket, zenetárunkat, a gyári navigáció utasításait. Páratlanul részletes fedélzeti számítógépünk is van – és talán már az eljövendő Connected Ride, azaz a motorozást sokkal biztonságosabbá tevő rendszer fogadására is képes lesz valamikor.
A túraendurókkal kapcsolatban általános probléma sokak számára a magas üléspozíció. Az F850GS ezen a téren is igyekszik sokak kedvében járni – persze ebben megint jó volt az előd is. Lehet rendelni gyárilag alacsonyabb felfüggesztést – ettől csökkennek a rugóutak, viszont garantáltan jól fog dolgozni a futómű, ami a házi alakítgatásoknál nem mindig teljesül. Ülésből van a gyárinál alacsonyabb, magasabb és komfortosabb és a terepezést kimondottan segítő Rally kivitel. Amivel már 890 milliméter a magasság – a legalacsonyabb elérhető viszont ennél tízzel kevesebb!
Ami jó, azt általában meg kell fizetni. Ez igaz erre a motorra is. Viszont egyáltalán nem annyira, mint elsőre hinnénk. Alapára minimálisan növekedett az elődjéhez képest – igaz, a széria felszerelés is gazdagabb lett! A lista 4’084’000.- forintról indul, a nálunk járt tesztmotor pedig kicsivel 5,3 millió fölött állt meg. Amit lehet még fokozni HP kipufogóval vagy mindenféle dobozokkal, de amúgy már minden létező fontos dolog benne van. Amelyek egy része a hasonló árkategóriában mozgó versenytársaknál még nem is érhető el. Az F850GS viszont eljutott oda, hogy házon belül akár az R1250GS versenytársaként is szóba jöhet. Persze ha azt kipróbálom, lehet hogy megváltozik a véleményem. 🙂
Némi aggódással vártam azt a pillanatot, amikor visszaviszem a tesztmotort és visszaülök a saját paripámra. Igaz, azon az elmúlt másfél évben már annyi mindent átépítettem, hogy tényleg maximálisan az én igényeimhez van szabva. De mi van, ha ráülve azt érzem, hogy “ez nekem már többet nem kell és ha nem lehet egy nyolcötvenesem, akkor öngyi leszek”? Hiszen tényleg mindenben és minden körülmények között sokkal jobb lett a motor, páratlanul gazdagon felszerelhető és nagyobb élményt is ad.
Nos, szerencsére nem így történt. Mert tényleg gyengébben megy a sajátom, gyíkabb hangja van, pontatlanabb az eleje. De ennek már kifogástalan a szélvédelme, 18-as hátsó kereke van (az újat a peremküllős és belső nélküli gumit is lehetővé tevő felnik miatt nem lehet módosítani), pont olyan csomagtartó-rendszer van rajta amilyet én megálmodtam és az átfaragott első sárvédő miatt már az eleje sem áll meg annyira a sárban. Szóval én maradok elégedett F800GS tulajdonos.
Annál is inkább, mert tíz éves pályafutása során ez a modell nem véletlenül vált világszerte sokak kedvencévé. Hihetetlen a megbízhatósága és hosszú az életciklusa: tudunk 600 ezer kilométer fölött futott példányról, amelynek nem kellett furkálni a blokkját. Ez utóbbi téren vélhetően az új F850GS sem fog szemlesütve szégyenkezni – aki pedig neki szavaz bizalmat, az egy páratlanul sokoldalú és jól használható motort tudhat majd a magáénak. Amely mindenben felnőtt a legnagyobbak ligájába!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »