Talán nincs olyan motoros, akinek a fejében ne állna össze egy amolyan álomgarázs. Tudjátok, az a 3-4-5 motor, aminek a slusszkulcsa egészen biztosan kéznél lenne egy lottóötös után. Általában helyet foglal ezeken a vágylistákon egy hosszútávú túrázó, egy városi szaladgálós, esetleg egy kanyarvadász és valami enduro télire. Na és mi szokott még rajta lenni? Na igen, a szép, a különleges. Ehhez a kategóriához lehet jó tipp egy igazán elegáns brit huligán, a nemrég bemutatott, limitált szériás Norton Commando 961 Street.
Az egész története onnan indult, hogy egy kifinomult, motoros huligán, Henry Cole és a motorépítő haverja, Guy Willison – mindketten TV-s személyiségek, a Motorbike Show hírességei – elkezdtek Cole álmainak megfelelőre faragni egy 961-es platformot. Az a bizonyos álom pedig egyszerűen ennyi volt: egy tökéletes, modern Commando. Olyan, amire 40 évvel ezelőtt vágyott.
Az akkor épített motort be is mutatták a sorozatukban, ami sokak fantáziáját megfogta. Köztük Stuart Garnerét is, a Norton Motorcycles vezérigazgatójáét. Olyannyira, hogy nem csupán áldását adta a gépre, hanem egyből egy szigorúan limitált szériás gép kezdett a szeme előtt lebegni. Az eredménye pedig az lett, hogy idén decemberben már meg is lehet vásárolni: bár mindössze 50 darab készül belőle.
Cole és Willison azt mondja, hogy jelentős mennyiségű inspirációt gyűjtöttek be a Harley-Davidson híres flat-track gépéből, az XR750-ből, így nem csoda ha a végeredmény is olyan lett, mint egy hetvenes évekből idecsöppent muscle bike. A váz és a motorblokk egy érintetlenül hagyott Commando 961 MkII. Azonban a kormány, az ülés, a farokidom vagy a leváltott kormány és a rakásnyi gyári kiegészítő egészen új ízt ad a motornak.
Stuart Garnernek szinte könnybe lábadt a szeme, amikor meglátta az elkészült motort. A Norton főgóréja azt mondta, hogy a gép a saját fiatalkorára emlékezteti. Arra az időszakra, amikor körülötte az igazi nagymenők Z1000-esek és GS-ek nyergében motoroztak. A limitált szériás Commandót odakint 17.950.- fontért, azaz kb. 6.5 millió forintnak megfelelő összegért fogják árulni.
Fotók: MCN/Richard Newland
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »