Van egy motor, amire egy egészen picit, legbelül talán mindenki vágyik, még akkor is, ha ezt nem tudja megmagyarázni, vagy éppen akkor sem vallaná be, ha pisztolyt szegeznének a tarkójának. A BMW GS szériája a modern világ tesztoszteronbombája. Nem egy nagypofájú macsó, hanem egy masszív, csurig maszkulin karakter. Az ősz egyik legkomolyabb motoros híre pedig az volt, amikor bemutatták az új, változó szelepvezérlésű R1250GS-t egy kerti partinak álcázott live bejelentkezés keretein belül.
Az új R1250GS legnagyobb villantása maga az erőforrás. Az új változó szelepvezérlés lényege, hogy a vezérműtengelyen egymás mellett van két eltérű bütyökprofil. A tengelyben lévő váltójárat segítségével egy elektromos aktuátor változtatja meg a tengely pozícióját az ECU utasításainak függvényében. Ettől a motor alól erős, felül tüzes, békésen használva gazdaságos, mégis erős lesz. Legalábbis ezt ígérik.
De most foglalkozzunk inkább a látvánnyal. A BMW ugyanis csodaszép képeket dobott ki, amiket nem csak azért érdemes végignézni, hogy felfedezzünk apró részleteket és kis változásokat. Hanem egészen egyszerűen azért is, hogy gyönyörködjünk egy kicsit a motorban és a tájban. A főszerepben elsősorban a terepre optimalizált HP kivitel tündököl, de a galéria végén visszaköszön a klasszikus forma is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »