Már senki nem kapja fel a fejét arra, hogy a BMW R1200GS a legkelendőbb nagymotor Európa legtöbb országában. A bajor túraenduro évek óta sikert sikerre halmoz az eladási statisztikákban – de ha elmotorozol bármely nyugati látványút vagy felkapottabb szerpentines terület irányába, akkor a gyakorlatban is sokkoló mennyiséget látsz belőle. Most azonban meglepő módon éppen a talán legkomolyabb motoros kultúrával rendelkező Olaszországban emberére akadt a Honda X-ADV személyében.
Beszéljünk konkrét számokról! 2018. január elejétől augusztus végéig csizmaországban 3’180 darab BMW R1200GS fogyott (milyen jó lenne, ha összesen ennyi motor elmenne Magyarországon, mi?), miközben a japán kalandrobogóból 3’233 példány talált nullkilométeresen új gazdára. Persze ha a statisztikát böngészed, a legkelendőbb nagymotor mellett továbbra is a bajor boxert fogod látni. Ennek egyszerű az oka: az olasz adatfeldolgozók szerint az X-ADV ugyanis robogó. Mivel volt szerencsém tesztelni és imádtam is, privát véleményem szerint is tévednek…
A képet tovább árnyalja, hogy amennyiben egymás versenytársának tekintjük a két motort és belevesszük a pakliba a GS legnagyobb változatát, akkor változik a kép. Adventure modellből (amely a BMW szerint külön típus!) ugyanis további 1’941 fogyott – így tehát mégis bajor uralom van. Szegény félreértelmezett X-ADV meg a robogók között nem rúghat labdába. Ott ugyanis a fenti nyolc hónapos időszak alatt saját márkatársai verik rommá. (Kellett nekik új kategóriát teremteni…)
A “scooter” szegmensben az olasz piacon idén augusztus végéig forgalomba helyeztek 7’713 SH150-est (ez a legkelendőbb robogó), 7’187 SH300-ast (ő a második helyezett) és 7’163 SH125-öst (abszolút harmadik). Elmondható tehát, hogy az európai robogó piac egyik bástyájában a Honda SH sorozata mindent visz. Még durvábban, mint a BMW R1200GS a túramotorok között. Csak Honda SH-ból több mint 22 ezer került eladásra – csak Olaszországban, csak 2018-ban. Érdekes számok, nem?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »