
Elöl egy darab 300-as tárcsa 4 dugattyús radiális féknyereggel. Utóbbi nyilván csak dekoráció, előbbi a kikapcsolható ABS-szel teljesen korrekt munkát végez
| BMW G310GS | |||
| Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
| Erőforrás |
A három decis blokk ereje senkit nem fog tűzbe hozni, de közútra és terepre nyugodt vérmérsékletű embernek elegendő, amit tud. A 6’000 feletti vibráció itt is kicsit túl sok.
|
||
| Teljesítmény | 5 | 3 | |
| Nyomaték | 5 | 3 | |
| Gázreakció | 10 | 7 | |
| Rugalmasság | 10 | 7 | |
| Vibráció | 5 | 2 | |
| Akusztika | 5 | 4 | |
| Erőátvitel | 10 | 8 | |
| Összesen | 50 | 34 | |
| Futómű |
Az egész futómű nagyon lágy, ami egyedül dinamikus szerpentines kanyaroknál lehet picit zavaró. Egyébként kellemes és komfortos gyenge aszfalton és könnyű terepen egyaránt – mint az eredeti GS-ek voltak.
|
||
| Állíthatóság elöl | 5 | 1 | |
| Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
| Egyenesfutás | 10 | 8 | |
| Kanyarstabilitás | 10 | 7 | |
| Komfort | 10 | 9 | |
| Összesen | 40 | 28 | |
| Biztonság |
A fékrendszer a motor képességeihez megfelelő. Az ABS alapfelszereltség, de természetesen kikapcsolható.
|
||
| Fék hatásfok | 10 | 7 | |
| Fék adagolhatósága | 10 | 7 | |
| Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
| ABS működése | 5 | 5 | |
| Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 1 | |
| Összesen | 35 | 24 | |
| Mindennapi használat |
A hely bőségesen elég, főleg hogy 3 nyeregmagasságból választhatunk. A terhelhetőség két európai embernek sok esetben kevés lesz. A fogyasztás teljesen elfogadható, ahogy a motor egész összképe is teljesen rendben van.
|
||
| Kényelem vezető | 10 | 9 | |
| Kényelem utas | 5 | 4 | |
| Szélvédelem | 5 | 3 | |
| Pakolhatóság | 5 | 4 | |
| Terhelhetőség | 5 | 2 | |
| Világítás | 5 | 4 | |
| Felszereltség | 5 | 3 | |
| Hatótávolság | 5 | 4 | |
| Kidolgozási minőség | 5 | 4 | |
| Karbantartás | 5 | 5 | |
| Összesen | 55 | 42 | |
| Költségek |
Kedvező az ára, ésszel használva keveset fogyaszt és várhatóan a fenntartása sem fog sok terhet róni tulajdonosára.
|
||
| Ár | 10 | 8 | |
| Fogyasztás | 5 | 4 | |
| Fenntartás | 5 | 4 | |
| Összesen | 20 | 16 | |
| Mindösszesen | 200 |
144 |
|
| BMW G310GS | |
| MOTORTÍPUS | Vízhűtéses, négyütemű, egyhengeres négy szelepes benzinmotor, dupla felső vezérműtengely, nedves karteres kenés |
| HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 313 |
| FURAT X LÖKET (MM) | 80 x 62,1 |
| KEVERÉKKÉPZÉS | Elektromos üzemanyag-befecskendezés, BMS-E2 |
| SŰRÍTÉSI ARÁNY | 10,6:1 |
| TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 25 (34) / 9’500 |
| FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 28 / 7’500 |
| INDÍTÁS | Elektromos önindító |
| TENGELYKAPCSOLÓ | Mechanikus működtetésű, többtárcsás nedves tengelykapcsoló |
| SEBESSÉGVÁLTÓ | 6 sebességes szinkronizált sebességváltó a főtengelyházba építve |
| SZEKUNDERHAJTÁS | Végtelen Z-gyűrűs lánc |
| VÁZ | Csöves térhálós váz |
| VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 63,3 / 98 |
| ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Ø41 mm fordított teleszkópvilla, rugóút 180mm |
| HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Húzott alumíniumöntvény lengővilla, közvetlen zsanérozású központi rugóstag, állítható előfeszítés, rugóút 180mm |
| ELSŐ FÉK | Ø300 mm szimpla úszóágyazású tárcsafék, radiális négydugattyús féknyereg, kikapcsolható ABS |
| HÁTSÓ FÉK | Ø240 mm szimpla tárcsafék, egydugattyús úszóágyazású féknyereg, kikapcsolható ABS |
| MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA | nincs |
| ELSŐ GUMIABRONCS | 110/80 R 19 |
| HÁTSÓ GUMIABRONCS | 150/70 R 17 |
| KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | Euro4 |
| CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | n.a. |
| HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’075 / 880 / 1’230 |
| TENGELYTÁV (MM) | 1’420 |
| ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 835 (opcionálisan 820 és 850 elérhető) |
| HASMAGASSÁG (MM) | n.a. |
| MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 169,5 |
| MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (KG) | 345 |
| HASZNOS TERHELHETŐSÉG (KG) | 175,5 |
| ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 11 |
| ÁR (HUF, 2018 AUGUSZTUS) | 1’924’000.- |
Cimkék:
Kánikulában és akár városban is elviselhető hőkomfortot ígér a cucc. De az Icon Hypersport kabátok hűvösebb vagy akár esős időben is hordhatók.
Elolvasom »Tegnap hazaért Dunaújvárosba az a két magyar motoros, akik sok év után újra körbemotorozták a Földet. Csodaszép gondolatok személyesen tőlük!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »