A 48 órás túrák története alig fiatalabb, mint az Onroad.hu. Utóbbi 2007-ben indult útjára, az első – akkor még valóban 48 órányi motorozást jelentő – túra pedig 2009-ben szerveződött. Akkor Magyarország határát motoroztuk körbe, hogy a saját határainkat feszegessük. A siker meglepő volt, így évről évre valamilyen tematika alapján újabb és újabb 48 órások követték egymást. A magyar várak, nemzeti parkok, tavak, hegyek, megyeszékhelyek után a felvidéki várak jöttek, majd 2016-ban körbefagyiztuk az országot.
Akkoriban már arról álmodtam, hogy ha eljutunk az egykor hihetetlennek tűnő tizedik 48 óráshoz, akkor az Erdélybe fog menni. Így a tavalyi – minden korábbinál sikeresebb – kelet-osztrák várakat körbejáró megmérettetés után indult a tervezés. Persze azt hozzá kell tenni, hogy az évek alatt – nagyrészt a visszajelzéseknek megfelelően – a túra távja egyre rövidült. Már nem a határok feszegetése a cél – sokkal inkább a motorozás kilométerhajsza nélküli élvezete. Így az erdélyi BMW-Onroad.hu48h lesz az eddigi legrövidebb – és talán legszebb – túránk.
Ugyan ma már az internertől mindent fellelhetünk, ami érdekel minket – de a helyismeret mégis csodás dolog. Így ezúttal a téli netes kutatómunka helyett segítséget kértem Cselényi Laci barátomtól, aki a Barangolo.com weboldal üzemeltetőjeként rengeteg videót és leírást tett már közzé Erdély mesés világáról – motoros szemmel. Az ő javaslatára pedig nem a távoli Székelyföldet céloztuk meg, hanem az egyetlen hétvége alatt elérhető és bejárható Bihar-hegységet.
Ezt a területet ugyanis a motorosok nagy része simán átutazza – legfeljebb a Királyhágót érintik a távolabbi részek felé haladva. Mi viszont most éppen ezért ezt a Magyarországról sokkal könnyebben elérhető részt fogjuk bebarangolni. Méghozzá igazán alaposan. A túra 2018. augusztus 3-án, pénteken dél körül indul Debrecenből – a regisztráció is itt lesz, a Panoráma Étterem teraszán. A bázisunk azonban a ma is közel kétharmadában magyarok lakta Magyarremete lesz.
Péntek délután ide motorozunk el – de közel sem a legrövidebb úton. Közben a magyar kultúra és történelem szempontjából nevezetes helyeket is érintünk, és ahogy közeledünk a Biharhoz, a táj is egyre szebb lesz. Persze levadászunk igazán élvezetes szerpentineket is – és aki akarja, már ekkor elhagyhatja a burkolt utakat. Késő délután pedig megérkezünk Magyarremetére, ahol a Turul Panzióban minden résztvevő egy meleg vacsorát kap, majd időben rápihen a még tartalmasabb szombati napra.
Akkor ugyanis körbemotorozzuk a Bihar-hegységet. Néhányszor zsákutca-jelleggel felmegyünk csodaszép helyekre, az útvonalon pedig megint lesz mesés szerpentin, elképesztő tájak, rengeteg látnivaló. Meg persze gyengébb aszfalt is – tehát ez a túra nem kizárólag a lábtartón kanyarodásról fog szólni. Éppen ezért lettek a megszokottnál némileg kisebbek a távok, és ezért is tűnt el (lehet hogy végleg) a “teljesítmény” szó a 48 órás nevéből.
Ugyanakkor a lehetőségek tárháza bővül, hiszen most először lesz rá mód, hogy a vállalkozó szelleműek ne csak aszfalton motorozzanak. Négy-öt helyen ugyanis az itiner által mutatott út kettéválik: ugyanazt a pontot elérhetjük aszfalton, vagy részben burkolatlan utakon is.
Fontos, hogy szó sincs kemény off-road kalandokról: murvás nyomokon kell majd itt is haladni. Ezekből többféle nehézségű lesz, amelyeket ki-ki tudása és habitusa szerint egyenként bevállal – vagy sem. Aki terepezik, az lesz hogy kihagy egy remek szerpentint – cserébe olyan helyekre jut el, ahova aszfalton még Erdélyben sem lehetséges!
A túra újszerű jellege miatt az itiner is teljesen megváltozik. Olyan lesz, amilyen korábban soha nem volt. Lesznek kérdések, amelyekre ott helyben meg kell keresni a helyes választ – viszont rajzokat ezúttal nem találunk majd benne. Rengeteg fontos információt a felkeresett érdekességekről viszont igen – így nem csak látni fogjátok a szép helyeket, hanem az is kiderül: miért megyünk oda.
Mivel minden résztvevő kap emlékpólót is – annak pedig van egy gyártási átfutása -, a nevezést szokás szerint szűk két héttel a túra előtt le kell zárnunk. Ami azt jelenti, hogy amennyiben szívesen részt vennél ezen a valóban meseszép motorozáson, akkor ne habozz: a jelentkezés ugyanis július 22-én, azaz vasárnap lezárul. Ide kattintva a részvétellel kapcsolatos minden tudnivalót megtalálsz – és azonnal regisztrálhatsz is. Amennyiben emlékezetes élményekre vágysz, ne hagyd ki!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »