A Gold Wing Európai Egyesület (Gold Wing European Federation, azaz rövidítve GWEF) 1983-ban alakult meg azzal a céllal, hogy összefogja az Európában élő Honda GoldWing tulajdonosokat. Az általuk szervezett, németül Treffennek (vagyis találkozónak) hívott összejöveteleket minden évben legalább húsz országban rendezik meg. A központi eseményt, amelyen a GWEF-hez tartozó összes állam részt vesz, 2003 óta ötévente hozzák fedél alá.
Idén a GWEF első tulajdonosi találkozójának 35 éves évfordulója és a bemutatott vadonat új GoldWing (meg a legendás modell lökettérfogata) tiszteletére 35 ország 1’800 GoldWing rajongója gyűlt össze. Az esemény múlt héten (június 27-től július 1-ig) zajlott le a szlovéniai Velenje városában. Idén is rendkívül széles réteget vonzott a találkozó: 19-től egészen 81 éves
korig érkeztek motorosok a 26 tagországból, de 9 további nemzet is képviseltette magát, köztük például Kuwait, Izrael és Ausztrália.
A rendezvény csúcspontja a Nemzetek Parádéja volt, mikor a ‘Wingek hosszú konvojt alkotva kigurultak az összejövetel helyszínéül szolgáló kempingből. De fontos esemény a díjátadó ünnepség is. Ezen idén Bulgária vehette át az úgynevezett “Részvételi díjat” – mivel a GWEF helyi tagjainak 90 százaléka jelen volt. Finnország is részesült elismerésben, mert az ő küldöttei utaztak a legtöbbet: ötven GoldWinggel egyenként 2’500 kilométert tettek meg csak odafelé.
A GoldWing története 1975-ben kezdődött és az elmúlt több mint négy évtized alatt a kétkerekű járművek neve összeforrt a hosszú távú, komfortos utazással és a korszerű technikával. A modell kimagasló teljesítménye kategóriájában viszonyítási alapnak számít – ebben valószínűleg a 2018-as változat sem marad el elődeihez mérten. Többek között ennek is köszönhető, hogy a típusnak olyan elkötelezett tábora alakult ki, amely ennyire büszke a Honda GoldWing által képviselt szellemiségre.
A videóban van minden: sima GoldWing, oldalkocsis, trike – meg több millió watt fényerő!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »