Az megvan, hogy az idei Pikes Peak – avagy a leghíresebb hegyi felfutó verseny – már 96. alkalommal volt megrendezve? Úgy van: a “csutkagázon menjünk fel a hegyre” érzés iránti vonzalom már bőven nagypapa korban van. A coloradói dzsembori adta kupára pedig a Ducati már nagyon fente a fogát.
Nem is csoda. Mégis csak van Pikes Peak Edition névre hallgató speckó Multistrada 1260, az meg azért akkor adja ki igazán, ha jár mellé az elsőség is. Tehát az olaszok idén elég keményen ráfeszültek a dologra és a lehetőségekhez – és a szabályokhoz – mérten a lehető legdurvább gépet rakták össze az idei heppeningre.
De nem csak a gépre áldoztak bőszen. Leszerződtetek két jó nevű versenyzőt is. Codie Vahsholtz a negyedik helyen végzett, a korábbi háromszoros Pikes Peak győztes Carlin Dunne viszont úgy behúzta az első helyért járó kupát, ahogy azt illik. (Ő vitte győzelemre néhány éve az elektromos hajtású Lightning-ot is!)Na persze a drámaiságot nem mellőzve: a 2017-es KTM 1290 Super Duke R-t hajtó Rennie Scaysbrook csupán 7 tized másodperccel maradt le.
Azonban a ducatis Carlin Dunne nem tudta megdönteni a tavalyi rekordot, amit Chris Fillmore állított be. Erről elsősorban a szerencsétlenül alakuló időjárási körülmények tehettek, semmi más. Pontosabban egészen egyszerűen csak tipikus motoros idő volt. Tudjátok, hogy az milyen? Naná, hogy tudjátok. Az, amikor egész héten szikrázó napsütés fogad, majd péntektől vasárnapig leszakad az ég. Na ez történt a Pikes Peak mezőnyével is, csak a csúcson még egy kis havazást is a nyakukba kaptak.
Nem csupán az első két helyezett között volt nagyon szoros a verseny. A tavalyi bajnok ugyanis ezúttal az abszolút harmadik helyen zárt 10:04:0 idővel – szűk öt másodperccel elmaradva a győztestől. Csakhogy idén nem a “Heavyweight”, hanem a “Middleweight” osztályban indult egy 2018-as KTM 790 Duke nyergében.
A két motor közti teljesítménybeli különbség pedig akkora, hogy a közepes csoport első helyezettjeként ennyire jó idővel befutni elképesztő eredmény! Így tulajdonképpen mindhárom abszolút dobogós előtt le a kalappal: a második helyen egy tavalyi fejlesztésű motor, a harmadikon meg egy közepes méretosztályú végzett.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »