Nem csak a nagymotorok világában hódít a retró stílus. A Honda úgy határozott, hogy ismét piacra dobja legendás modelljét Európában. A régi stílusú Super Cub legújabb változata C125 néven kerül a szalonokba, hogy az urbánus közlekedő rétegnek ne csak azt a szegmensét szolgálják ki, akik hatékony megoldásra vágynak, hanem azokat is, akiknek nem mindegy, hogy mindezt milyen imidzset képviselve teszik. A Vespa mellett az egyik legmenőbb városi hipszter járgányként bukkanhat fel az utakon.
Ezt a gondolatmenetet támasztja alá Tadamasa Maeda, a Super Cub C125 fejlesztésének projectvezetőjének szavai. „Tudjuk, hogy női és férfi vásárlóink számára egyaránt nagyon fontos a megjelenés, ezért a Super Cub C125-öt úgy terveztük, hogy igazán stílusos legyen. Örökzöld formavilága magas használati értéket és univerzális használhatóságot tükröz, ezt toldottuk meg az erős hajtóművel és a könnyű kezelhetőséget biztosító futóművel. Miként azt egykoron cégalapítónk is megfogalmazta: az okozza számunkra a legnagyobb örömöt, ha pozitív szerepet játszhatunk az emberek mindennapjaiban. Nos, a Super Cub páratlan élményt nyújt, ezért van, hogy mosoly ül a tulajdonosok arcán, bármerre is járnak.”
Hála a jóistennek és a tervezők belátásának a forma alig változott, és ugyanazokat a vonalakat láthatjuk viszont, amiket már megszerettünk. Hiába, ha valami bevált, azon sokszor kár változtatni. Az erőforrásra ez azonban már nem igaz. A léghűtéses, kétszelepes, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, SOHC-vezérlésű 125 köbcentiméteres egyhengeres elég kraftot ad ahhoz, hogy okos kis ingázó legyen. 7’500-as fordulatszámon 9.7 lóerő, aminél ugyan láttunk már többet, de néhány elvetemültet leszámítva úgysem ezzel fogunk európai túrákra indulni. Cserébe a gyártó szerint beéri 1.5 liter benzinnel 100 kilométerenként.
ERŐFORRÁS | |
Motorkonstrukció | Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű egyhengeres |
Összlökettérfogat | 125 cm3 |
Furat x löket | 52,4 x 57,9 mm |
Sűrítési viszony | 9,3:1 |
Maximális teljesítmény | 7,1 kW (9,7 LE)/7500 f./perc |
Maximális forgatónyomaték | 10,4 Nm/5000 f./perc |
Motorolaj mennyisége | 1,0 liter |
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER | |
Befecskendező | PGM-FI elektronikus befecskendezés |
Üzemanyagtartály kapacitása | 3,7 liter |
Üzemanyag-fogyasztás | 1,5 liter/100 km (WMTC szabvány) |
ELEKTROMOS RENDSZER | |
Önindító | Elektromos |
Akkumulátor kapacitása | 12 V, 3,5 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló | Olajfürdős, többtárcsás, automatikus, röpsúlyos tengelykapcsolóval |
Váltófokozatok száma | 4 |
VÁZ ÉS MÉRETEK | |
Konstrukció | Acél gerincváz |
Méretek (H×Sz×M) | 1915 x 720 x 1000 mm |
Tengelytáv | 1245 mm |
Villaszög | 26,5° |
Utánfutás | 71 mm |
Ülésmagasság | 780 mm |
Szabad hasmagasság | 125 mm |
Fordulókör sugara | 2,0 m |
Menetkész tömeg | 109 kg |
FUTÓMŰ | |
Elöl | Teleszkópvilla 26 milliméteres csúszószárakkal |
Hátul | Kétoldali rugóstag |
KEREKEK | |
Elöl | 10 ágú, öntött alumíniumfelni |
Hátul | 10 ágú, öntött alumíniumfelni |
Gumiabroncs mérete elöl | 70/90-17M/C 48P |
Gumiabroncs mérete hátul | 80/90-17M/C 50P |
FÉKRENDSZER | |
Elöl | 220 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereggel |
Hátul | 130 mm-es dobfék |
VILÁGÍTÁS | |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »