Nem vádolható a Moto Guzzi azzal, hogy addig tökörészik a tervein, ameddig lelohad körülötte az érdeklődés. Ha még emlékeztek, akkor a 2017-es EICMA show keretein belül bemutattak egy kicsit a Lego motorok formáira hajazó túaendúrót. Akkor még annyi tűnt biztosnak, hogy az olasz vállalat árgus szemekkel figyeli a motorra vetődő tekinteteket és a nemzetközi sajtóban a viszhangot, hogy kiderítsék: szükségük van-e egy ilyen motorra a kínálatukban. Az mostanra egyértelmű lehet, hogy milyen következetetésekre jutottak két bazsalikomos pasta között. Ugyanis a V85-öt a Guzzi egyik aloldala – a Discoverv85 – szerint gyártásba küldik.
Nem ez az első kalandozása a Moto Guzzinak a túraendúrók világában. A Stelvio 1200 NTX már mondhatni belekóstolt ebbe a szegmensbe, de az inkább úgy viszonyul ezen motorok világához, mint mondjuk egy DL-1000. Tehát egy magas felépítésű, nagy tömegű, nehéztúrázó, ami csak mértékkel tekinthető terepképesnek. A közelgő V85 egészen más iskolát kíván követni. Könnyebb lesz, kevesebb köbcentivel, előreláthatólag komolyabb terepképességgel. A Guzzinál ezt úgy fogják hívni, hogy „classic enduro”.
A V85 egy egészen új acélcső vázat fog kapni, aminél a blokk teherviselő elem lesz. Emellett teljesen új erőforrást kap – a 85-ös szám egy 850 köbcentis V2-es blokkot takar, a tradicionális olasz gyártótól megszokott módon, hosszában beépítve, ami mintegy 80 lóerőt fog leadni a megfelelő fordulatszámon.
Annak ellenére, hogy gyártásba küldik a V85-öt, arról még nincs hír, hogy a forgalmazása mikor kezdődik meg, de reményeink szerint ez már mindenképpen azt jelenti, hogy legkésőbb 2019-ben a szalonokba kerül. Arról szintén nincsen egyelőre információ, hogy mennyire kell majd mélyen a zsebébe nyúlnia annak, aki szeretne venni egyet.

Cimkék:
Komoly áldozatot mutattak be a vintage stílus oltárán a Revival Cycles motorépítői ennek a BMW S1000RR-nek a képében.
Elolvasom »Az oldalkocsi a motorozás világában egy elismert, de mégis kicsit kívülálló műfaja. A minibikeos oldalkocsizás pedig valami egészen új dolog.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »