Nem vádolható a Moto Guzzi azzal, hogy addig tökörészik a tervein, ameddig lelohad körülötte az érdeklődés. Ha még emlékeztek, akkor a 2017-es EICMA show keretein belül bemutattak egy kicsit a Lego motorok formáira hajazó túaendúrót. Akkor még annyi tűnt biztosnak, hogy az olasz vállalat árgus szemekkel figyeli a motorra vetődő tekinteteket és a nemzetközi sajtóban a viszhangot, hogy kiderítsék: szükségük van-e egy ilyen motorra a kínálatukban. Az mostanra egyértelmű lehet, hogy milyen következetetésekre jutottak két bazsalikomos pasta között. Ugyanis a V85-öt a Guzzi egyik aloldala – a Discoverv85 – szerint gyártásba küldik.
Nem ez az első kalandozása a Moto Guzzinak a túraendúrók világában. A Stelvio 1200 NTX már mondhatni belekóstolt ebbe a szegmensbe, de az inkább úgy viszonyul ezen motorok világához, mint mondjuk egy DL-1000. Tehát egy magas felépítésű, nagy tömegű, nehéztúrázó, ami csak mértékkel tekinthető terepképesnek. A közelgő V85 egészen más iskolát kíván követni. Könnyebb lesz, kevesebb köbcentivel, előreláthatólag komolyabb terepképességgel. A Guzzinál ezt úgy fogják hívni, hogy “classic enduro”.
A V85 egy egészen új acélcső vázat fog kapni, aminél a blokk teherviselő elem lesz. Emellett teljesen új erőforrást kap – a 85-ös szám egy 850 köbcentis V2-es blokkot takar, a tradicionális olasz gyártótól megszokott módon, hosszában beépítve, ami mintegy 80 lóerőt fog leadni a megfelelő fordulatszámon.
Annak ellenére, hogy gyártásba küldik a V85-öt, arról még nincs hír, hogy a forgalmazása mikor kezdődik meg, de reményeink szerint ez már mindenképpen azt jelenti, hogy legkésőbb 2019-ben a szalonokba kerül. Arról szintén nincsen egyelőre információ, hogy mennyire kell majd mélyen a zsebébe nyúlnia annak, aki szeretne venni egyet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »