Az idei évben megrendezésre kerülő Pikes Peak versenyre nagyon rákészült a Ducati. Nyilván csípi a szemüket, hogy a cím már nem az övék, holott a Multistrada még külön, erről a hegyi felfutóversenyről elnevezett kiadást is kapott. Az olasz gyár nem is bízta a véletlenre a korona visszahódítását. Egy nem mindennapi versenymotort faragtak és csak komoly nevű versenyzőkkel érték be.
Carline Dunne rekordokkal és korábbi győzelmekkel igazolta azt, hogy a csapatban a helye. A jelenlegi rekordernek, Cadie Vahsoltznak pedig nem kell semmilyen ajánlólevelet lebegtetnie, hogy biztosak legyünk benne: ő a megfelelő ember. A két, versenyeredményekkel elhalmozott ridernek pedig idén igazán nemes feladat jutott. Feljuttatni az 1’260-as Multistradat a lehető leggyorsabban a hegy tetejére.
A Multikat először is alapos diétára fogták. A népszerű túraendúróról van is mit eltávolítani az időeredmények oltárán. Még a jelen esetben persze teljesen fölösleges világítási rendszereket, vagy éppen a motor védelmét szolgáló elemeket is eltávolították. Érthető, hiszen versenygép: minden gramm számít.
Szintén a kisebb tömeg elérését szolgálják az OZ Racingtől jövő magnézium felnik. A kipufogót a Termignoni szállítja. A verseny rendszer és a tökéletesen az alkalomra lőtt elektronika valamennyit segít abban, hogy az egyébként változó szelepvezérlésű, 1’262 köbcentis Testastretta blokk valamivel többet nyöszögjön ki magából 158 lóerőnél.
Egy ilyen motornak természetesen a futóműve sem maradhat érintetlen. A felhők fölé kígyózó verseny megnyeréséhez az Öhlins felfüggesztés nem egy rossz kiindulási alap, de tudva, hogy a Race Tech vállalta a finomhangolását, biztosra vehetjük, hogy a végletekig kisajtolják belőle azt az utolsó csepp tartalékot is, ami benne rejtőzik. A Multistrada fékhatásáról egy Brembo M50 féknyereg gondoskodik, de ami igazán finom az a hozzá tartozó, WorldSBK-ban is használt főfékhenger. Úgy tűnik, hogy a Ducatinak tényleg fontos ez a győzelem.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »