Lássuk be, hogy az óránkénti 110 kilométeres sebesség nem tekinthető egy fékeveszett száguldozásnak. Persze ez is helyzetfüggő, mert a Mátrában már tisztességes tempónak számít, de az alábbi videón nyoma sincsen szerpentinen tekergőzésnek. A videót készítő motoros klasszikus amerikai autóúton haladt a CBR500R motorja nyergében a fent említett tempóval. Ezt néha kihúzta a rettenetes 85 mérföldes, azaz óránkénti 136 kilométeres tempóig is. Aztán egyszer csak váratlanul jött az off-road.
Az oldalszél persze nem tréfa dolog, időnként csúnyán meg tudja lepni a motorost, sőt autóban ülve is tud kellemetlen perceket okozni. Gyakorta okoz pillanatnyi szívritmus kimaradást két keréken közlekedő barátainknak. Ezzel a jelenséggel korábban is foglalkoztunk már, például akkor, amikor a kezdő bikerek legáltalánosabb félelemkeltő faktorait gyűjtöttük egy listába, amit ide kattintva olvashatsz el.
Az alábbi videóban pedig megnézhetjük, ha a kontroll egy kicsit megcsúszik. Az természetesen igaz, hogy ez az eset kivédhető lett volna, ha a felvételt készítő motoros előre felkészül arra, hogy a benga teharautó megelőzése után újra teljes erővel fog lecsapni az oldalszél.
A kalandnak szerencsére nem lett vérben tocsogó végeredménye, csupán egy kis off-road gurulásra kényszerítette a motorost. A nebraskai út, ahol készült a videó szerencsére bőséges teret adott ahhoz, hogy ez a manőver békés véget érhessen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »