A sisak egyetlen érdemben megemlítendő hátránya a tömege. Mert hogy az Airflite nem könnyű. Ahhoz képest, hogy semmilyen állnyitó- vagy egyéb mechanika nincs benne, 1’690 grammot írtak a rám passzoló L-es méretre. Persze a polikarbonát héj sem éppen súlyt spórol, meg a gigantikus plexi is jó pár dekával növeli a tömeget. Ezt el kell fogadni, ennyi áldozatot kell hozni a megjelenés oltárán.
Nyilván a tömeg miatt sem foghatjuk rá az Icon Airflite-ra, hogy sportolásra teremtették volna. Pályanapokra valami könnyebbet kell választani. Túrázni azonban nem csak kényelme és szellőzése miatt kiváló, hanem zajszintje is alkalmassá teszi rá. Hazudnék, ha azt mondanám: nem mentem még halkabb holmiban – de ha nem akarsz tartósan kettőötvennel zúzni, nem lesz fülzúgásod másnap. Sőt, a füleknél levő tágas hely miatt a kommunikációt is be tudod építeni, így akár zenehallgatással is tompíthatod a sok órás szélzajt.
Térjünk is rá arra, amitől ikon leszel ebben az Icon-ban. Ez maga a megjelenés. A tömeget növelő giga-vizor ugyanis lecsukódik az állrész elé – és ez a legfontosabb dolgok egyike. Addig ugyan nem, amíg víztiszta plexi van fent. Csakhogy a cég nyolc különféle színű belső szemüveget (lecsukható) és tíz (!) fajta külső vizort kínál. Na és ahogy feldobsz egy idídiumosat rá, onnantól garantáltan mindenki téged fog elsőként megbámulni egy akármekkora motoros csapatból. Tök mindegy, hogy éppen személyesen Rossival gurulsz együtt…
Ez a nagy külső plexi felhajtva is előnyös, mert ha nem az átlátszót használod, akkor még árnyékol is. Amúgy a középen megemelt állrész is zseniális, hiszen egyrészt így jobban mutatunk víztiszta plekóval, másrészt jól véd, harmadrészt pedig – ez is lényeges! – egy egyenes üléspozíciójú motoron is tökéletesen látjuk mellette a műszereket vagy a navit – azaz nem kell állandóan leszegni a fejünket. Ami minden szempontból előnyös: komfort- és motorkontroll terén is.
Persze a forma többi eleme is mind telitalálat. Maga a héj formázása – beleértve a vadászpilóta-szerű frontrészt és a zseniális hátsó “szárnyat”. A plexivel kapcsolatban fontos az egyszerű cserélhetőség is, ami itt valóban briliáns egyszerűséggel, alig néhány mozdulattal végrehajtható. A belső napszemcsi ki-be rakása hasonlóan alig pár másodpercet vesz igénybe. Így az egyetlen megoldandó feladat a brutál helyigényű vizor cipelése egy túrán. Ehhez valószínűleg spéci tanktáskával kell berendezkedni…
Ahhoz, hogy kitűnj az utcaképből, lényeges hogy jövő hétre ne legyen minden második motoros fején ugyanilyen tökfödő. Ezt el lehetne érni úgy is, ha csillagászati pénzt kérnének érte – de szerencsére nem így gondolkodtak az amcsik. Ők a színek széles választékával akarják megoldani, hogy ne legyen tömegtermék ebből a különlegességből. Már induláskor nyolc féle fényezés, az említett tíz lehetséges külső plexivel variálva hatalmas palettát eredményez majd.
Az Airflite ára és választéka a MotoPartsShop.hu webáruházában itt tekinthető meg – van ennél sok olcsóbb és minimum ugyanannyi lényegesen vastagabban árazott bukósisak is. De egy dolog biztosan kijelenthető. Ennyire vadul kinéző tuti nincs több! Úgyhogy különlegesnek biztosan különleges leszel, ha mellette teszed le a voksodat.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »