Belegondoltál már, mennyire nehéz dolga van egy bukósisak-tervezőnek? Nem a biztonságra gondolok, de még nem is a szélzaj elleni küzdelemre. A plexi párásodását is hagyjuk. Ezek műszaki dolgok, amelyekre van megoldás – minden csak akarat és pénz kérdése. Na de a megjelenés, a forma, a dizájn! Mert mondjuk egy zárt sisakban gondolkozva mit lehet villantani? Ismert versenyzők replika fényezését? Az már régen nem üt akkorát, hogy első pillantásra elakadjon a lélegzeted. Erre az Icon kidobott egy sisakot Airflite néven, ami simán hozza, hogy amint meglátod, nem tudod becsukni a szádat.
A MotoPartsShop.hu küldött egy fotót év elején az amerikai újdonságról. Még engem is elkapott a “hűdeakarokegyilyet” érzés – pedig nem vagyok a formákra különösebben fogékony célközönség. Én mindenben a praktikumot keresem a saját használatú cuccaim között – de az Airflite első fotója után azt éreztem, hogy ezt ki KELL próbálnom. Így aztán egy kora tavaszi napon megbeszéltem, hogy a szokásos kis városi kör helyett ezt most elhozom néhány napra – mert alaposabb képet szerettem volna kapni róla.
A sisak kipróbálásának eleje egybeesett a Harley-Davidson Fat Bob 107 tesztjével, így annak nyergében végig az új Icon volt rajtam. Mentem napsütésben, esőben, városban, országúton, lassan és némileg kevésbé lassan is. Mivel pedig akartunk egy snittet a videóba a tényleg nagyon durvát mutató irídiumos plexivel is, megvártuk annak beérkezését a MotoPartsShop.hu üzletébe. Így a teszt kis megszakítással a május eleji kánikulában fejeződött be.
A formán való áradozás helyett azonban inkább azt nézzük meg, milyen sisak az új Icon. A héjméret inkább kompaktnak, alsó átlagosnak mondható. Az ütéselnyelő réteg és főleg a belső párnázás viszonylag vastag, és a “bejárat” is igen szűk. Vagyis a bukót a dupla dés zárórendszer pántjainál alaposan meg kell ragadni, és kajak erőből ráhúzni a fejünkre. Érdekes meglepetés, hogy miután fent van – éppen a vastag párnázat miatt – baromi kényelmes.
Méretben a próbált darab tökéletes volt, mindenhol nagyon fogott, de nyomni még csak kicsit sem nyomott sehol. A héj formázása első ránézésre is kicsit emlékeztet az off-road stílusú bukókra – és ez akkor is igaz, amikor a fejünkön van. Az állvédő ugyanis meglehetősen távol esik arcunktól, így egyáltalán nincs bezártság-érzésünk benne. Az állrész közepének megemelése baj esetén fogsorunknak némi plusz védelmet ígér – amit csak megerősít az attól vett nagy távolság.
A bélés teljes anyaga az amerikai márkánál megszokott HydraDry anyagból készült. Amikor néhány száz kilométert megtehettem az Airflite bukóban, akkor még hűvös volt, így ezúttal élesben nem tudtam kipróbálni, hogy valóban milyen gyorsan szárad meg az izzadt belső – a korábbi Icon Variant szintén több napos menetpróbája során azonban ez az ígéret már bizonyítást nyert. Szóval a világos bélés nem csak érzetre minőségi, hanem tényleg viselni is az.
Egy zárt bukónál létkérdés a minél jobb szellőzés. Az új Icon – a márkától megszokott módon – ezen a téren abszolút kiválóan teljesít. Az állon levő hatalmas rács – amely elé lezárul az itt értelemszerűen nem tömör vizor – persze nem teljesen szellőzőnyílás. A belül levő nagy kapcsolóval három lehetőséget választhatunk: egy nagyobb nyíláson tódul az arcunkba a levegő, két kisebben szivárog (ekkor több jut a plexi belsejére), vagy teljesen be van csukva.
Videónkban minden részletét bemutatjuk és menet közben is kiderül, mit tud
A fejtetőn kétoldalt egy-egy csúsztatható panel segítségével tudjuk elindítani a légáramlást, amelyet segítenek a hátsó szívónyílások is. Azonban hiába csukjuk be a tetőszellőzőket: az EPS homlokrészén levő beömlőket is megszívja a hátul kialakuló légritka tér, így a szellős bogárhálón és az állon alul levő belépőkön át haladás közben tuti elindul az arcunk előtt és a koponyánk körül is az áramlás. Ami a nagy magyar télben lehet hátrány is – bár én inkább ezt választom a nyári berohadás helyett.
A második oldalon kiderülnek negatívumok is – bár ezekből nincs sok. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »