Az IPMC (International Police Motor Corporation) évtizedek óta minden évben megrendezi a hagyományossá vált nagy nemzetközi rendezvényét, a Rendőrmotoros Rally-t. A magyar motoros rendőrök pedig évről évre dobogós helyezéssel végeznek a versenyeiken – de az is ritka, amikor nem hozzák haza a győzelmet. Így volt ez 2018-ban is.
Az IPMC nyolc évtizede indította el találkozóit (Motorradsternfahrt), melyekből mostanra több napos rendezvény lett. Ezeknek belső kulisszatitkairól egy korábbi interjúnkban már részletesen olvashattatok – érdemes újra átfutni! 2018. április 20-22 között Kulmbachban tartották meg a találkozót, amelyen 15 ezren (!) vettek részt. A hazai rendőrmotorosokat Európa-szerte nagy tisztelet övezi kiemelkedő tudásuk miatt.
A Hungária Rendőregylet Motorsport Szakosztálya versenyzőinek nevezésével az előző években tényleg szinte garantált volt a győzelem – egyénileg és csapatban is. Idén az ORFK által nevezve Kótner Zoltán főtörzszászlós (Balassagyarmat), és Major Zoltán törzszászlós (Tata) indult a megmérettetésen. 14 ország képviselte magát, a legidősebb résztvevő 64 éves volt.
Az első és a második helyet pedig ismét a két magyar motoros hozta el! A balassagyarmati aktív motoros rendőr, Kótner Zoltán kitűnő idővel, hiba nélkül teljesítette a pályát. Zoli elmondása szerint jól átgondoltan, lendületesen és pontosan kellett végigmenni az akadályokon. A kapkodás megbosszulta magát, a legkisebb hiba, kihagyás esetén a bírák fájdalmas másodperceket vontak le az időeredményből.

Változatosak, de szokásosak voltak a rutinfeladatok a kulmbachi bajnokságon. A legtöbben a zászlócska megszerzésén véreztek el
A feladatok a szokásos gyakorlófeladatok: fordulással indulás, nyolcas, eltolt szlalom, palló. Emellett a motorosoknak tárgyakat kellet magukhoz venni, és a pálya kigyorsítással ért véget. Legtöbben a zászlócskák megszerzésén véreztek el. Zoli elmondása szerint külön nem készült a versenyre, a mindennapi rutinja segítette a győzelemhez.
A siker záloga a magyar motorosrendőr képzés specialitásában rejlik. Rendőreink elsősorban szenvedélyes motorosok, akik tisztában vannak azzal, hogy tudásuk állandóan, folyamatosan fejlesztendő. A felkészítésük során nagy figyelmet fordítanak a többszintű figyelemre. A magyar rendőrök (civilek számára is elérhető) vezetéstechnikai oktatásaik során gondolkodásra, kreativitásra, döntéshozatalra ösztönzik tanulóikat.
Olyan helyzetek gyakorlása a cél, amivel a motorozás közben rendszeresen találkozhatunk. Az országos versenyükön tavaly Kótner Zoltán második lett. Idén elvárjuk tőle ott is a győzelmet. Gratulálunk mindkét bajnokunknak!

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Ez a két olasz srác nem nagyon gondolkodik azon, hogy vajon mi lesz, ha nem adja ki a kanyar íve. Száguldás pornó.
Elolvasom »A KTM nehéztúrázójának, a Super Duke GT-nek ideje felkészülnie a közelgő Euro5 normák betartására, így frissülni fog a modell.
Elolvasom »Kevés név testesíti meg jobban a motorozás kalandvágyát, mint a Moto Guzzi Stelvio. Az olasz gyár túraendurója a nevét a legendás és ikonikus Stelvio-hágóról kapta, arról a kanyargós alpesi útról, amely minden motoros bakancslistáján ott szerepel.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »