Sokfélék vagyunk. Úgy általában mi emberek is – és természetesen mint motorosok is. Ahogy a két kerekűek világán kívül is eltérő dolgok mozdítanak meg bennünk valamit, úgy a helyzet nyilván pont ugyanez akkor is, ha a motorozásról van szó. Van, akinek elég 125 köbcenti és boldog vele, más a “kétszáz alatt szédülök” életformától jön lázba. Van, aki a világot járja, mást nem érdekelnek a megtett kilométerek, viszont imádja a masinát csinosítgatni. Az egyedi motorok iránti rajongás is régi divat, de napjainkban különösen virágzik már felénk is. Amikor pedig valaki klasszikus, retro géppel motorozik – és élvezi annak minden percét -, az általában saját megjelenésére is ad. A MotoPartsShop az ilyen motorosoknak igyekszik a kedvében járni sokféle kúl kiegészítőjével. Ezek között szemezgettünk egy kicsit – sőt pár cuccot élesben, motoron is kipróbáltunk.
A Nagy Víz túloldalán van nagy – és persze nem új keletű – divatja a drag versenyzők által használt, illetve hasonló stílusú bukósisakoknak. Európában ilyeneket eddig hivatalos forrásból nem nagyon lehetett kapni. A nálunk kötelező ECE szabvány szerint ugyanis nem vizsgáltatták be őket. Az ottani DOT előírásoknak persze megfeleltek – tehát sok olyan van, amely amúgy nyugodtan hordható lenne, legfeljebb egy szőrös szívű osztrák rendőrtől kell félni miattuk. A Biltwell azonban a közismert Lane Splitter nevű modelljét hozzánk is homologizáltatta, így azt már bátran viselheted!
Hagyományos szempontból ezt a terméket szinte felesleges is vizsgálni, így – bár sikerült egy rövid kör erejéig motoron is kipróbálni – ne várjatok egy megszokott tesztet. A Biltwell Lane Splitter esetében ugyanis a megjelenés és a képviselt stílus messze fontosabb a funkcióknál. Talán a legjobb példa erre a tetőszellőzés, amelynek csatornáit belül ugyan megtaláljuk, de belépőnyílást a héjon nem. Mert nem mutatna jól… Helyette a homlokunk előtt, a biztonsági rétegen keresztül jön be a levegő – és jut el valóban hatékonyan egészen a tarkónkig.
Igen, de csak akkor, ha nyitva van a plexi. Ha lecsukjuk, a fejtetőnk szellőzés nélkül marad. Az arcunk viszont soha, hiszen az áll-részen levő hatalmas és hatékony belépőnyílásokat nem tudjuk becsukni. Így a Lane Splitter sem hidegben, sem nagyobb esőben nem lesz az igazi – de tegyük szívünkre a kezünket: egy gyönyörű retro motorral szokás szutyok időben csapatni? Ugye hogy nem… Ezeket szép időben vesszük elő, egy stílusos napszemüveggel – és a plexit is főleg akkor csukjuk le, ha valamiért nagyobb tempóra kell kapcsolni. Így ezekkel a furcsaságokkal a tipikus felhasználói kör szerintem simán együtt tud élni.
Egyebekben a Biltwell bukója teljesen normális minőségű cucc. Nem mondanám könnyűnek, de nem is sárnehéz. A bélés anyaga korrekt, szerencsére dupla-D szíjjal záródik – bár annak a patentolása megint érdekes helyre került -, teljesen jó érzés belebújni és a fejen sem rossz. Persze a magas állrészt meg kell szokni – de egyrészt az enyémnél előredőlősebb üléspozíciójú motorokra való, másrészt nem kell állandóan a műszerfalat nézegetni!
Sikerült két igazán kúl megjelenésű kesztyűt is megszemlélni. (A Biltwell kesztyű-kínálata egyébként ennél lényegesen bőségesebb!) Ezek nem agyon protektorozott cuccok – mert a karbon bütykök megint hülyén mutatnak egy café raceren. De nem is ötvenes évekből fennmaradt utcai darabok! Speciális párnázás a tenyéren és a kézél azon részén, amin baj esetén az ember csúszni szokott. Egyébként hihetetlenül puha bőrből készült mind a hosszabb, mind a rövidebb szárú kivitel – utóbbi sárga színe pedig annyira ütős, mint Mike Tyson fénykorában!
A videó forgatásakor még nem volt motoros idő – de most már alakul a molekula – úgyhogy ötletadónak bármikor jól jöhetnek a benne szereplő cuccok!
A Biltwell egyébként mindent gyárt, amire egy klasszikus motor gazdájának szüksége lehet. Bubis plexik és egyéb kiegészítők a retro jellegű bukódhoz, markolatok, és még sok minden más. No meg vannak ott más gyártók ide passzoló termékei is – a videóban néhányat meg is tudtunk mutatni nektek. Így ha még az első igazi, ezeknek a motoroknak való VALÓBAN tavaszi kimozdulás előtt szükséged van valamire, érdemes szétnézni a MotoPartsShop elég terjedelmes kínálatában.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »